گاردین: انگلیس سال ۲۰۱۵ روابط تیم ترامپ با روسیه را کشف کرده بود

گاردین: انگلیس سال ۲۰۱۵ روابط تیم ترامپ با روسیه را کشف کرده بود
جمعه 25 فروردين 1396 - 22:20

دونالد ترامپ همواره از اعضای تیم انتخاباتی خود در برابر اتهام ارتباط با روسیه دفاع کرده است اما اکنون آشکار شده که دستگاه اطلاعاتی انگلیس در سال ۲۰۱۵ نسبت به "روابط مشکوک" تیم ترامپ با مسکو هشدار داده بود.

العالم-اروپا

روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی به نقل از منابع امنیتی نوشت، دستگاه امنیتی انگلیس مدت‌ها پیش از این درباره ارتباط تیم انتخاباتی دونالد ترامپ با جاسوسان روسیه هشدار داده بود.

براساس این گزارش، دستگاه امنیتی انگلیس اواخر سال ۲۰۱۵ متوجه روابط مشکوک میان اعضای تیم انتخاباتی دونالد ترامپ با افرادی که احتمالا جاسوس روسیه بودند، شده بود.

دستگاه امنیتی انگلیس ظاهرا به‌ طور تصادفی متوجه این رابطه شده بود و ترامپ و افراد او تحت شنود قرار نداشته‌اند.

رئیس جمهور آمریکا بارها ادعا کرده که به دستور باراک اوباما علیه او جاسوسی می‌شده است. شون اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید، دستگاه اطلاعاتی انگلیس را نیز متهم کرده که در جاسوسی از ترامپ و افراد او مشارکت داشته است.

با این حال، در گزارش گاردین آمده که دستگاه امنیتی انگلیس جاسوسان روسیه را زیر نظر داشته و  ظاهرا از این طریق به ارتباط افراد نزدیک به ترامپ با جاسوسان روسیه پی برده‌ است.

دستگاه امنیتی انگلیس با مراجعه به سازمان اطلاعات خارجی آمریکا (CIA) و پلیس فدرال (FBI) به آنها اعلام کرده بود: میان افراد نزدیک به ترامپ و دستگاه امنیتی روسیه ارتباط وجود دارد. شما باید هشیار باشید.

گاردین نوشت، اما هشدارهای سرویس امنیتی انگلیس ابتدا جدی گرفته نمی‌شود. به نوشته این روزنامه، گزارش‌هایی نیز از سرویس‌های امنیتی آلمان و دیگر کشورهای اروپایی درباره ارتباط ترامپ با روسیه، به نهادهای امنیتی و اطلاعاتی آمریکا ارسال شده است.

بنابر این گزارش، بالاخره در تابستان ۲۰۱۶ رابرت هانیگان، رئیس سرویس جاسوسی انگلیس شخصا اسناد مربوط به روابط تیم ترامپ با روسیه را به جان برنان، رئیس سیا تحویل می‌دهد و پس از آن بود که موضوع در آمریکا مورد بررسی و تحقیق قرار گرفت.

ایسنا

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها