فرمانده هوانیروز ارتش: جلوی داعش ایستادیم

فرمانده هوانیروز ارتش: جلوی داعش ایستادیم
شنبه 26 فروردين 1396 - 10:08

فرمانده هوانیروز ارتش گفت: در سال ۹۳ هوانیروز با تیم‌های آتش سنگین در مرزهای غرب کشور حضور یافت و مانع از حضور نیروهای تکفیری به مرزهای کشور شد.

العالم- ایران

امیر یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (شنبه 26 فروردین) در نشست‌خبری با بیان اینکه هوانیروز یکی از کارآمدترین یگان‌های نیروی زمینی ارتش است، گفت: اگر نگاهی به گذشته هوانیروز داشته باشیم نقش بی‌بدیل آن در پیروزی انقلاب اسلامی و هم در مقابله با غائله‌های تجزیه‌طلب قبل از انقلاب و پس از آن در دفاع مقدس را می‌بینیم و امروز هوانیروز به عنوان یک یگان واکنش سریع در حال انجام وظیفه است.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس اولین پرواز در شب توسط شهید کشوری برای آزادسازی پاوه و سنندج از پایگاه کرمانشاه انجام شد و علیرغم آنکه آمریکایی‌ها فکر می‌کردند اگر ایران را ترک کنند ما قادر نخواهیم بود از بالگردهای خود استفاده کنیم، چنین نشد.

فرمانده هوانیروز ارتش ادامه داد: هوانیروز یک یگان تجهیزات‌محور است و اگر نیروی انسانی متخصص برای استفاده از این تجهیزات و نگهداری آن نداشته باشیم، زمین‌گیر می‌شویم.

امیر قربانی خاطرنشان کرد: هیچ عملیاتی در دفاع مقدس نبوده که هوانیروز در آن حضور نداشته باشد و ما بالغ بر 5 ساعت پرواز عملیاتی در دوران دفاع مقدس داشتیم و 260 نفر هم در این راه تقدیم کردیم و امروز اگر اقتداری در نظام جمهوری اسلامی وجود دارد مدیون خون همین شهداست.

فرمانده هوانیروز ارتش با اشاره به اقداماتی که در هوانیروز ارتش صورت گرفته، تصریح کرد: در دیداری که سال گذشته فرمانده نیروی زمینی ارتش با مقام معظم رهبری داشتند، ایشان خواستار ایجاد یک نهضت قطعه‌سازی برای نگهداری و استفاده از بالگردهای هوانیروز را خواستار بودند و ما امروز با تمام توان فعالیت می‌کنیم تا این فرمان مقام معظم رهبری اجرا شود و انشاءالله در سال 96 شاهد خبرهای خوبی در این زمینه خواهید بود.

امیر قربانی با بیان اینکه امروز هوانیروز ارتش در منطقه غرب آسیا به عنوان یک یگان واکنش‌سریع وجود دارد، گفت: ما امروز در بالاترین سطح توانمندی قرار داریم و در حال رایزنی با صنعت‌ داخلی برای ارتقای این توانمندی هستیم و در بحث دوربین‌های دید در شب کارهایی انجام شده که در آینده نزدیک ارائه خواهد شد و پرواز هم انجام خواهیم داد و در حال حاضر برای افزایش برد سلاح‌های بالگردها هستیم.

وی ادامه داد: در بحث اورهال بالگردها تاکنون تعداد زیادی را اورهال کرده‌ایم و هیچ قطعه‌ای را از خارج وارد نمی‌کنیم و در بحث قطعه‌سازی به نتایج خوبی رسیده‌ایم. سال گذشته 10 فروند بالگرد را اورهال کردیم و در سال جدید هم 8 یا 9 فروند را در برنامه‌ خواهیم داشت.

فرمانده هوانیروز ارتش با اشاره به اقدامات هوانیروز در بحث کمک به مردم، اظهار داشت: از سال 93 قراردادهایی با اورژانس بسته شده و تلاش می‌کنیم این چرخه در کشور تکمیل شود. در این زمینه نزدیک به 3 هزار ساعت پرواز انجام داده‌ایم.

امیر قربانی با اشاره به نزدیک شدن داعش در سال 93 به مرزهای کشور گفت: در سال 93 نیروهای تکفیری تا خانقین عراق جلو آمدند و قصد ورود به مرزهای ما را داشتند که نیروی زمینی ارتش در کمترین زمان در مرزهای غرب مستقر شد و هوانیروز هم با تیم‌های آتش سنگین وارد عمل شد و جلوی داعش ایستادیم و از مرزهای کشور مراقبت کردیم. امروز هم در قرارگاه‌های عملیاتی چه در سپاه و چه در ارتش به عنوان یگان پشتیبان هستیم و اجازه تعرض به کسی را نمی‌دهیم.

وی ادامه داد: امروز تیم‌هایی از هوانیروز در تمام مرزها به خصوص جنوب شرق و شمال غرب حضور دارند، برای مقابله با اشرار و گروه‌های معاند و ضدانقلاب و در این زمینه هیچ مشکلی نداریم.

فرمانده هوانیروز ارتش در پایان خاطرنشان کرد: سال گذشته وزارت دفاع کار خیلی خوبی در زمینه تولید بالگرد ملی صبا انجام داد و این بالگرد به زودی به ناوگان ما اضافه خواهد شد و در بحث آموزشی و عملیاتی از آن استفاده خواهیم کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها