بن علی در عربستان حقوق ماهانه می گیرد!

بن علی در عربستان حقوق ماهانه می گیرد!
شنبه 26 فروردين 1396 - 15:18

وکيل ديکتاتور پيشين تونس فاش کرد، بن علی که در جريان انقلاب 2011 اين کشور به عربستان گریخت، از نظام سعودی حقوق ماهیانه دريافت می کند.

العالم - تونس

روزنامه الوطن به نقل از منابع خبری الجزایر گزارش داد، حکومت این کشور در حال بررسی درخواست عربستان سعودی درخصوص مسافرت "زین العابدین بن علی" رئیس جمهور پیشین و فراری تونس به الجزایر به منظور آماده سازی زمینه برای بازگشت وی به تونس است.
ديکتاتور سابق تونس در جريان انقلاب سال 2011 و پس از 23 سال رياست جمهوری در اين کشور، به عربستان سعودی گريخت.

این منابع، از برنامه های ویژه میان عربستان و تونس برای استقبال از بن علی به عنوان "شهروند عادی" پس از سالها پناهندگی سیاسی در ریاض خبردادند و اینکه سعودی ها ترجیح دادند رئیس جمهور سابق تونس به عنوان اولین گام به الجزایر برود آن هم در زمانی که همسایه شرقی این کشور در حال بررسی قانون آشتی با سران رژیم بن علی است.
بن علی در بیانیه ای که توسط وکیلش اعلام شد از تمایلش برای حضور در دادگاه و سپری کردن بقیه عمرش در تونس خبرداد. از قرار معلوم بن علی ترجیح می دهد عربستان را که از زمان سرنگونی حکومتش در این کشور به سر می برد، ترک کند.
"منير بن صالحه" وکيل زين العابدين بن علی ديکتاتور پيشين تونس در اين باره گفت: زين العابدين بن علی در حال حاضر در رفاه کامل در عربستان به سر می برد و از همه امتيازات يک رئيس جمهوری برخوردار است.
وی ادامه داد: عربستان ضمن آنکه ماهيانه به بن علی حقوق پرداخت می کند، خانه فاخر و مجللی را نيز برای در نظر گرفته است و او در حال حاضر در آسايش و رفاه کامل همانند سایر روسای جمهور زندگی می کند.

این در حالی است که بر اساس گزارش ها، این روزها وضعیت سلامتی و حتی روحی بن علی به شدت رو به وخامت گذاشته تا جاییکه در اوایل آوریل جاری نتوانست حج عمره را به جا آورد.

به گفته این منابع، با وجود روابط خوب و محکم میان حکومت بوتفلیقه رئیس جمهور الجزایر و حکومت الباجی قاید سبسی بعید به نظر می رسد که مقامات تونس این درخواست را بپذیرند.
از زمان سرنگونی رژیم بن علی، روابط خوب و همکاری قابل توجهی میان الجزایر و تونس حاکم شده است.
فساد خانواده های بن علی و طرابلسی (همسر بن علی) از مهم ترين دلايل انقلاب مردم تونس در سال 2011 بود که به حکومت 25 سال زين العابدين بن علی پايان بخشيد.
دادگاه تونس بهمن ماه گذشته زين العابدين بن علی و همسرش را با صدور حکمی به اتهام فساد مالی، هر کدام را به 10 سال زندان محکوم کرد.
پيشتر نيز رئيس جمهوری مخلوع و فراری تونس به اتهام هايی مشابه به طورغيابی به زندان محکوم شده بود.
221

پربیننده ترین خبرها