هاآرتص: ایران را فراموش کنید؛ جمعیت حیاتمان را تهدید می کند

هاآرتص: ایران را فراموش کنید؛ جمعیت حیاتمان را تهدید می کند
يکشنبه 27 فروردين 1396 - 01:04

روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت ایران را فراموش کنید، چون میزان باروری و انفجار جمعیت خطر واقعی است که حیات "اسرائیل" را تهدید می کند.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما، هاآرتص نوشت که در مدت شصت و هشت سالی که از حیات( رژِیم اشغالگر قدس)  می گذرد، این رژیم  از ترکیب جمعیت پراکنده به یکی از متراکم ترین مناطق دنیا تبدیل شده است. پروفسود آلون تال مدیر گروه سیاست عمومی دانشگاه تل آویو، تازه ترین کتابش را چنین آغاز می کند، سرزمین پر است: بررسی ازدحام جمعیت در اسرائیل. این کتاب را انتشارات دانشگاه ییل منتشر کرده است. او در این کتاب می نویسد، تراکم جمعیت اسرائیل هزار برابر بیش از میانگین تعیین شده سازمان همکاری اقتصادی و توسعه است. محافظه کاران پیش بینی می کنند، اسرائیل تا 2050، بیست و سه میلیون سکنه داشتن داشته باشد. پیش بینی های کمتر محافظه کارانه جمعیتی در حدود سی و شش میلیون تن را پیش بینی می کنند. تا سال 2030 نیز جمعیت اسرائیل دو برابر امروز خواهد شد. تال می گوید این کتاب را به خاطر سه دخترش نوشته است، زیرا می خواهد آنها به زندگی در اسرائیل ادامه دهند. اگرچه این کتاب بدبینانه و ترسناک است، در کمال تعجب تال خود را فردی خوشبین توصیف می کند و می گوید:به شما می گویم چرا. در جامعه ما تابو بچه دار نشدن وجود دارد. همه احساس می کنند باید بچه دار شوند. اما ما کشوری توسعه یافته هستیم و شکستن تابوها به نسبت آسان است. در ده سال گذشته نگرش جامعه به همجنس بازان به کلی تغییر کرده است. جامعه یکی از سخت ترین تابوها را دور انداخت و وارد مرحله بسیار سلامت تری شد. در زمینه تولد نوزادان هم باید همین مسیر طی شود. تال در کارولینای جنوبی در خانواده یهودی محافظه کاری متولد شد. در هفده سالگی در چارچوب برنامه ای یک ساله به اسرائیل رفت و عاشق آنجا شد. او می گوید:اسرائیل جایی است که برخلاف آمریکا می توان جامعه را تغییر داد. امروز می توانم بگویم اسرائیل در این زمینه مرا ناامید نکرده است. بدون داشتن هیچ رابطه ای و صرفاً با تکیه بر ایده هایی که در سر داشتم و کار سخت توانستم آنچه می خواهم تغییر دهم.
با وجود انتقادها، دریک سال گذشته تال همه اسرائیل را زیرپا گذاشته است و درباره انفجار جمعیت سخنرانی کرده است. او می گوید در جریان مسافرت هایش متوجه شده است واکنش جوانان به سخنان او با افراد مسن تر متفاوت است. او می گوید:اکنون متوسط تعداد فرزندان در خانواده های راست گرای افراطی شش و نیم است. زمانی این عدد دو و نیم بود و دیوید بن گورین گفت هرکسی بیش از چهار فرزند ندارد خائن است. نمی گویم مثل چین بشویم. فقط می گویم دولت از اتاق خواب های ما بیرون برو! چگونه؟ بگو دو فرزند عالی است و بیش از آن مطلوب نیست، اما بی آنکه دخالت کند، یعنی نه ممنوع و نه تشویق کند.

پربیننده ترین خبرها