رونمایی از موشک‌های جدید در رژه ارتش کره شمالی

رونمایی از موشک‌های جدید در رژه ارتش کره شمالی
يکشنبه 27 فروردين 1396 - 01:17

در بحبوحه تنش‌ها در شبه‌جزیره کره، دولت کره شمالی در مراسم رژه ارتش برای نخستین بار موشک بالستیک خود با قابلیت پرتاب از زیردریایی را رونمایی کرده است.

العالم - آسیا

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در این رژه که روز شنبه و به مناسبت یکصد و پنجمین سالروز تولد کیم ایل سونگ، بنیانگذار کره شمالی و هشتاد و پنجمین سالگرد تأسیس ارتش این کشور برگزار شد، رسانه‌های دولتی تصاویر موشک‌های بالستیک پوکوک‌سونگ-2، کی‌ان-08، کی‌ان-14 و دیگر جنگ‌افزارها را نشان دادند.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، بر این مراسم نظارت داشت و برای هزاران سرباز و مردم حاضر سخنرانی کرد.

پیونگ‌یانگ در این رژه همچنین یک موشک قاره‌پیمای جدید را به معرض نمایش گذاشت.

این رژه در شرایطی برگزار شد که اعزام ناوگروه رزمی امریکا به شبه‌جزیره کره و افزایش تنش‌ها میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ، نگرانی‌ها در خصوص تقابل نظامی میان دو طرف را افزایش داده است.

دولت امریکا در خصوص آزمایش‌های اتمی کره شمالی ابراز نگرانی کرده است ولی پیونگ‌یانگ آزمایش‌های خود را عاملی بازدارنده در برابر تجاوز احتمالی امریکا و کره جنوبی به این کشور می‌داند.

چو ریونگ هی، دستیار رهبر کره شمالی، نیز طی سخنانی پیش از مراسم رژه از آمادگی این کشور برای پاسخ متقابل به هرگونه حمله دشمنان علیه کشورش خبر داد.

چو تأکید کرد: «ما برای پاسخ دادن به یک جنگ تمام‌عیار با یک جنگ تمام‌عیار و پاسخ دادن به حمله‌های اتمی با حمله‌های اتمی خاص خودمان آماده هستیم.»

وی خاطر نشان کرد دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری امریکا، با اعزام یگان‌های نظامی به این منطقه «شرایطی جنگی» را ایجاد کرده است.

ترامپ روز پنجشنبه هشدار داده بود کره شمالی يک مشکل است و بايد به اين مشکل توجه و رسيدگی کرد.

در همین حال، ان‌بی‌سی نیوز پنجشنبه‌شب گزارش کرد آمریکا قصد دارد با موشک‌های تاماهاک محل آزمایش هسته‌ای جدید کره شمالی را هدف قرار دهد.

گفته می‌شود این موشک‌ها از دو ناوشکن امریکاییِ مستقر در آب‌های شبه‌جزیرۀ کره شلیک خواهد شد.

چند مقام اطلاعاتی امریکا در گفت‌وگو با ان‌بی‌سی اعلام کرده‌اند درصورتی‌که کره شمالی آزمایش هسته‌ای جدید انجام دهد، امریکا در حمله‌ای پیش‌دستانه، با استفاده از تسلیحات غیرهسته‌ای، این کشور را هدف قرار خواهد داد.

ناوهای امریکایی مستقر در دریای مدیترانه پیشتر با شلیک موشک‌های تاماهاک یک فرودگاه نظامی را در سوریه هدف قرار داده بودند.

منبع: پرس تی وی

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها