چگونه بک – آپ بگیریم؟

چگونه بک – آپ بگیریم؟
يکشنبه 27 فروردين 1396 - 11:40

انواع گجت های ما شامل فایل هایی هستند که به هیچ وجه نمی خواهیم آنها را از دست دهیم. این اطلاعات چه اسناد مربوط به کارمان باشد، چه فیلم مورد علاقه مان و چه عکسی باشد که بسیار دوستش داریم، به هر حال همه ما می خواهیم این فایل ها صحیح و سالم باقی بمانند.

العالم - فضای مجازی

پشتیبان گیری از فایل ها یکی از آسان ترین راه ها برای حفاظت از اطلاعات تان است، هر چند بسیاری از کاربران این فرآیند ساده را نادیده می گیرند. این شیوه ای نیست که فقط برای کامپیوترهای رومیزی مناسب باشد.

این روزها اپ هایی در دسترس هستند که به کمک شان می توانید از فایل های موجود در گوشی ها و تلویزیون های هوشمند خود هم پشتیبان بگیرید. از اینها گذشته، حالا حتی کنسول های بازی هم قادرند از چیزهایی که ذخیره شان کرده اید پشتیبان بگیرند. می خواهید وضعیت مدیریت فایل های خود را بهتر کنید؟ وقت آن رسیده تا پشتیبان گیری را شروع کنید.

جایگزین پیدا کنید

پشتیبان گیری را شروع کنید

نمی توان به اندازه کافی بر اهمیت این موضوع تاکید کرد اما هر کسی که وسیله ای الکترونیکی در اختیار دارد، باید از اطلاعات موجود در آن پشتیبان بگیرد تا اگر مشکلی پیش آمد بتواند از آن استفاده کند. در حال حاضر می توان روی یک سرور ابری آنلاین یا قسمتی از یک هارد اکسترنال از فایل ها پشتیبان گرفت و شاید هیچ جایگزین ساده تری برای کپی گرفتن از فایل های مهم تان وجود نداشته باشد.

به علت اهمیت بالای پشتیبان گیری از اطلاعات، اکنون بیش از هر زمان دیگری گزینه های مختلف بر اساس نیاز و بودجه در اختیار کاربران قرار دارد. وقتی اولین قدم ها را در دنیای پشتیبان گیری فایل ها بردارید، شاید به این فکر بیفتید که کار خسته کننده ای است. باید یادآوری کرد که پیشرفت در این حوزه به این معنی است که بسیاری از این سرویس ها اکنون به صورت خودکار پشتیبان گیری را برای تان انجام می دهند، پس در حالی که دستگاه هایی مانند کابل «میم» (Meem) می توانند به صورت خودکار پشتیبان بگیرند، شما می توانید استراحت کنید.

اگر ترجیح می دهید خودتان پشتیبان بگیرید، پس باید مطمئن باشید که این کار ر به طور منظم انجام می دهید. کسانی که چندین دستگاه مختلف دارند، باید ماهی یک بار پشتیبان بگیرند اما اگر کل زندگی تان را درون یک وسیله ذخیره کرده اید، هفته ای یک بار پشتیبان گرفتن اهمیت بالایی دارد. پشتیبان گرفتن از اطلاعات تان یکی از مهم ترین بخش های زندگی دیجیتال شماست، پس مطمئن شوید که آن را به درستی انجام می دهید.

نرم افزار

اپ هایی برای پشتیبان گیری خودکار

1. ماشین زمان

Time Machine

این نرم افزار کاربردی برای پشتیبان گرفتن توسط «اپل» طراحی شده است و می توانید به کمک آن از فایل های خود روی یک هارد درایو خارجی پشتیبان بگیرید. پس اگر دستگاه کاربر  دچار نقصی شود، کاربر می تواند فایل های خود را بازیابی کند و وضعیت دستگاهش را به حالت های قبلی برگرداند.

* قیمت: رایگان
* apple.com

2. پشتیبان گیری خودکار در کامپیوتر شخصی

Crash Plan

این برنامه می تواند در پس زمینه کامپیوترهای شخصی اجرا شود و به طور خودکار از هر فایلی که در فهرست پشتیبان گیری آن قرار دارد، پشتیبان تهیه کند. نکته مثبت این که نرم افزار «کرش پلن» می تواند همزمان با چند درگاه یو اس بی کار کند.

* قیمت: 250 هزار تومان
* crashplan.com

3. اپ کوچولو بسازید

IFTTT

این اپ به صورت خودکار فعالیت می کند و به کاربران این اجازه را می دهد تا اپلت های (اپ های کوچک با عملکردهای به خصوص) بسازند که ویژگی های مختلف گوشی مختلف گوشی های هوشمند را خودکار کنند. IFTTT خود را با حساب کاربری کلود (Cloud) خود مرتبط کنید و اجازه دهید تا اپلت ساخته شده کار را برای تان انجام دهد.

* قیمت: رایگان
* ifttt.com

کدام ذخیره سازی ابری برای شما مناسب است؟

ذخیره سازی ابری خیلی سریع به یکی از آسان ترین راه ها برای پشتیبان گیری ایمن فایل ها در میان کاربران تبدیل شده است اما همان طور که در مورد دیگر تکنولوژی های نوپای دیگر هم اتفاق می افتد، تصورات غلط زیادی در این باره وجود دارد. اول این که ذخیره سازی ابری به اندازه پشتیبان گیری با هر سخت افزار دیگری ایمن و خصوصی است. بیشتر سرویس های ذخیره سازی ابری، فضایی رمزنگاری شده و ایمن را به کاربران شان عرضه می کنند؛ فضایی که به کمک کلمه عبور و سیستم تایید هویت دو مرحله ای از آن حفاظت می شود.

می توانید این فضا را به هر میزان که دل تان می خواهد ایمن کنید و این قابلیت واقعا به خودتان بستگی دارد. بعضی افراد فکر می کنند فایل های ذخیره شده در فضای ابری در نهایت از بین می روند و ناپدید می شوند اما این امر اصلا درست نیست. آن فایل ها تا هر زمان که بخواهید در فضای ابری باقی می ماند و مزیت های وجود آنلاین فایل ها این است که می توانید از طریق هر گوشی هوشمند، لپ تاپ یا هر دستگاه سازگار دیگری، در هر زمان که بخواهید به آنها دسترسی داشته باشید.

اما مسئله مهم این است که از سرویس های ابری شناخته شده برای ذخیره سازی فایل های خود استفاده کنید چون عده ای از هکرها نمونه های مشابه برندهای موفق را ایجاد می کنند تا اطلاعات کاربران را بدزدند. مناسب ترین سرویس دهنده فضای ابری را انتخاب کنید تا فایل های آنلاین شما کاملا امن بماند.

Google Photos

برای بارگذاری تعداد  زیادی عکس به جز «گوگل فوتو» سراغ چیز دیگری نروید. نه تنها به کاربران این اپ فضای نامحدود ذخیره سازی تعلق می گیرد بلکه بخش ویرایش آن امکان شخصی سازی عکس های بارگذاری شده کاربر را فراهم می کند.

* کاربرد: بارگذاری عکس در مقیاس بزرگ
 

SpiderOak

«SpiderOak» خط مشی و سیاسی «آگاهی صفر» را در پیش گرفته است به این معنی که سرویس دهنده از فایل های بارگذاری شده هیچ اطلاعی نخواهد داشت. به این ترتیب تمامی فایل های بارگذاری شده باید مسیر رمزگذاری را طی کنند.

* کاربرد: فایل ها و پوشه های حساس

Tapiriik

«Tapiriik» تمامی فعالیت های مربوط به تناسب اندام تان را با همه اپ های عمده و اصلی تناسب اندام بازار هماهنگ می کند. می توانید همه آنها را ببینید، اندازه گیری کنید و با نرم افزار Tapiriik خود مقایسه کنید.

* کاربرد: اطلاعات تناسب اندام

My Mlusic Cloud

این سرویس با در اختیار گذاشتن ذخیره سازی نامحدود و رایگان به کاربر اجازه می دهد تا موسیقی مورد نظرش را بارگذاری کند و آن را در تمامی دستگاه های الکترونیکی خود همگام سازی کند. این روش روی بسیاری از دستگاه ها مانند تلفن و کامپیوتر شخصی عملی است.

* کاربرد: مجموعه موسیقی شما
 

Degoo

این اپ فضای عظیم ذخیره سازی ابری رایگان با حجم 100 گیگابایت عرضه می کند. اگر هم مشکلی با پرداخت هزینه ندارید می توانید روی یک فضای دو هزار گیگابایتی حساب کنید. این اپ قابلیت های مناسبی برای بارگذاری انواع فیلم و ویدئو، به صورت مستقل دارد و دقیقا برای همین کار طراحی شده است.

* کاربرد: بارگذاری فیلم

Unclouded

اپ «unclouded» به کاربران این امکان را می دهد که به تمامی حساب های ابری خود متصل شوند و آنها را بررسی کنند. با استفاده از این اپ می توانید فایل های خود را اسکن کنید. فایل های تکراری را بیابید، پوشه ها را از بین حساب های مشخص همگام سازی و دانلودها را مدیریت کنید.

* کاربرد: مدیریت حساب های ابری

مجله همشهری دانستنیها

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها