ایندیپندنت: داعش و القاعده قاچاقچی‌اند نه مسلمان!

ایندیپندنت: داعش و القاعده قاچاقچی‌اند نه مسلمان!
يکشنبه 27 فروردين 1396 - 19:42

گروه های تروریستی داعش و القاعده قاچاقچیانی بیش نیستند و اعمال و رفتار آنها هیچ ربطی به اسلام ندارد.

العالم - عراق

به گزارش خبرگزاری مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اینترنتی ایندیپندنت، پرچم های سیاه داعش آخرین نماد اسلامی گرای افراطی است.

وحشیگری آنها بازتابی از انحراف در ادیان ابراهیمی است. از رفتار و اعمال سادیستی این افراد خسته و عصبانی شده ایم، زیرا با تفسیر غلط کتب دینی مردم بی گناه را سر می برند و قطعه قطعه می کنند؛ از راه های آنها به سوی بهشت بیزار شده ایم. اما اگر به شما بگوییم که تمام این رفتارهای آنها ربطی به ایمان دینی ندارد چه فکری می کنید؟

ترور تبدیل به تجارت بزرگی شده است. گروه های تروریستی مثل داعش و القاعده موفق شده اند اعمال وحشیانه خود را به بهانه وظایف آسمانی، منطقی و مشروع جلوه دهند. پیش از اینکه به عنوان مجرمان بی رحم، پولشویان یا اعضای مافیای مواد مخدر معرفی شوند، توانسته اند خود را در جهان به عنوان مسلمان متعصب معرفی کنند.

در بیش از سی سال گذشته، ارتباط های تنگاتنگی بین تروریسم و قاچاق مواد مخدر وجود داشته است. برای مثال، حجم مبادلات مواد مخدر گروه ترویستی طالبان در 9 سال پیش، به اندازه قاچاقچیان فاراک (FARAC) در کلمبیا بوده است؛ یعنی به اندازه صادرات نیمی از هروئین جهان.

تخمین زده می شود که تمام گروه های تروریستی با قاچاق مواد مخدر در ارتباط هستند و این مسئله روز به روز بیشتر می شود و در طی ده ها سال اخیر رشد چشمگیری داشته است. همچنین این گروه های تروریستی به شکلی شبکه ای با یکدیگر در تماس هستند و در زمینه قاچاق مواد مخدر با هم همکاری می کنند.

حدود چهل درصد از کوکائینی که در کلمبیا و پرو تولید می شود، از طریق کشورهای آفریقایی وارد خاک اروپا می شود. هزینه حمل این مواد مخدر از آمریکای جنوبی به آفریقا، سالانه حدود هشتصد میلیون دلار است. شرایط نابسامان داخلی کشورهایی چون مالی و نیجر (جایی که شاخه های القاعده فعالیت خود را افزایش داده اند) سبب شده است قاچاق مواد مخدر به این کشورها در طی یک دهه گذشته افزایش یابد.

بوکو حرام (از زیر شاخه های القاعده) تمام مسیرهای قاچاق مواد مخدر از نیجر تا اروپا را در دست گرفته است و به نظر می رسد هزینه های اعمال تروریستی خود چون تجاوز به عنف و آدم ربایی را از راه قاچاق مواد مخدر تامین می کنند. الشباب (از دیگر زیر شاخه های القاعده) عواید مالی بسیار زیادی از طریق مسیر قاچاق مواد مخدر از افغانستان تا کنیا و اتیوپی به دست می آورد.

داعش اکثر مسیرهای قاچاق مواد مخدر در خاورمیانه و آسیا را در اختیار گرفته است و همانند نازی های آلمان یا سربازان آمریکا در ویتنام، از مواد مخدر برای تسهیل در انجام جنایات سوء استفاده می کند. سال گذشته، بیش از 11 میلیون قرص آمفتامین که مورد استفاده تروریست های داعش است، در مرز سوریه کشف و ضبط شد.

اسلام برچسبی برای مخفی کردن دست های آلوده به خون است؛ دست هایی که مرتکب جنایت، ترور، قتل و قاچاق مواد مخدر می شوند. خشونت باندی و گروهی اسم اسلامی به خود گرفته است.

تروریست ها و قاچاقچیان دشمنان و منافع مشترکی دارند؛ هر دو نیاز به افراد و جمعیت تحت کنترل خود دارند که از طریق سوء استفاده از ضعفا به قصد و نیات خود می رسند.

پربیننده ترین خبرها