حمله شیمیایی داعش در موصل تایید شد

حمله شیمیایی داعش در موصل تایید شد
يکشنبه 27 فروردين 1396 - 23:03

فرماندهی عملیات نینوا ما می آییم، روز یکشنبه حمله شیمیایی داعش در بخش غربی موصل را تایید کرد، اما گفت که این حمله تاثیر چندانی بر روند عملیات نظامی در این بخش شهر نداشته است.

العالم ـ عراق

این فرماندهی در بیانیه صادره تاکید کرد، گروه تروریستی داعش در جریان عملیات نیروهای عراقی که در حال پیشروی در عمق بخش غربی موصل بودند، گلوله های حاوی مواد شیمیایی سمی شلیک کرده است.
براساس این بیانیه، داعش با پرتاب گلوله های خمپاره، حاوی مواد شیمیایی، تلاش کرد، مانع پیشروی نیروهای عراقی شود.
همچنین گفته شده که در این حمله شیمیایی هیچ یک از سربازان عراقی کشته نشده اند ، اما تعدادی که مصدوم شده بودند، از منطقه تخلیه شده و به مراکز درمانی انتقال یافته اند.
فرماندهی عملیات نینوا در عین حال این را هم متذکر شده که این حمله شیمیایی داعش تاثیری در ادامه عملیات نداشته است.
این فرماندهی ، اقدام داعش در بکارگیری بی مهابا از سلاح شیمیایی در جنگ های جاری، بویژه در مناطق مسکونی و پرجمعیت را محکوم دانست و وعده داد که بزودی ضربه سخت به این گروه تروریستی وارد خواهد کرد.
این دومین حمله شیمیایی داعش از هنگام آغاز عملیات آزادسازی ، در غرب موصل، از 19 فوریه سال جاری میلادی است. در حمله پیش که حدود یک ماه قبل انجام گرفت ، تعدادی خبرنگار نیز مصدوم شده بودند.
روز گذشته در حالی که برخی رسانه های عراقی و بین المللی از وقوع یک حمله شیمیایی توسط داعش در غرب موصل خبر داده بودند، یک عضو شورای استان نینوا این گزارش ها را رد کرده بود.
داعش پیش از این طی بیش از 30 ماه گذشته، بارها از سلاح شیمیایی برای متوقف کردن عملیات نیروهای عراقی در استان های صلاح الدین، دیاله و الانبار استفاده کرده است.
به گزارش ایرنا، برخی منابع می گویند، مواد سمی و شیمیایی از سوی برخی دولت های حامی، در اختیار گروه های تروریستی در عراق و سوریه قرار گرفته است.
گروه تروریستی داعش علاوه بر استفاده از سلاح شیمیایی در نبرد علیه نیروهای عراقی، غیر نظامیان را نیز بارها با گلوله های سمی و شیمیایی مورد حمله قرار داده، بطوری که در سال 2015 از این تسلیحات علیه اهالی شهر تازه در جنوب کرکوک استفاده کرد که بسیاری از مصدومان آن حمله هنوز تحت درمان قرار دارند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها