تلویزیون روسیه: ترامپ خطرناک‌تر از "اون" است

تلویزیون روسیه: ترامپ خطرناک‌تر از
سه شنبه 29 فروردين 1396 - 12:20

گوینده خبر یک برنامه سیاسی در تلویزیون رسمی روسیه ترامپ را خطرناک‌تر از رهبر کره شمالی خواند؛ موضع‌گیری که مسئولان دولت روسیه ترجیح دادند به شکل مستقیم آن را رد نکنند.

العالم ـ اروپا
دیمیتری کیسلیوف، گوینده خبر تلویزیون روسیه در برنامه خبری‌اش به نام وستی ندلی گفت: جهان در معرض جنگ هسته‌ای است که می‌تواند ناشی از برخورد دو شخصیت یعنی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی اتفاق افتاد. هر دوی این افراد خطرناک هستند اما ترامپ خطرناک تر است.

وی که دارای مواضع نزدیک به کرملین است در این برنامه تلویزیونی اعلام کرد: ‌ترامپ غیرقابل پیش بینی است و به عواقب کارهایش فکر نمی‌کند. به طور کلی هم ترامپ و هم کیم دارای تجربه کم بین‌المللی، ‌شخصیت غیرقابل پیش بینی و آمادگی برای شروع جنگ را دارند.

او اضافه کرد: کیم جونگ اون کمتر از رئیس‌جمهور آمریکا ترسناک است زیرا او آماده مذاکرات بوده و به کشورهای دیگر حمله نکرده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در پاسخ به اظهارات اخیر کیسلیوف با خودداری از پاسخ مستقیم گفت، کیسلیوف دارای دیدگاه‌های نزدیکی با کرملین است اما در همه مسائل اینگونه نیست.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه روز دوشنبه خواستار کاهش تنش‌ها میان واشنگتن و پیونگ یانگ شده بود.

او در ادامه اظهاراتش پیونگ یانگ را به دلیل انجام اقدامات تحریک آمیز متهم کرده و از سوی دیگر آشکارا اعلام کرد که مسکو از ترامپ می‌خواهد تنش‌ها را کاهش دهد.

به گزارش ایسنا، به تازگی تنش‌ها میان آمریکا و کره شمالی بسیار افزایش یافته است.

آمریکا اعلام کرده است که برای مقابله با کره شمالی همه گزینه‌ها بر روی میز قرار گرفته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها