اهالی فوعه و کفریا: قطر و ترکیه مسئول انفجار هستند

اهالی فوعه و کفریا: قطر و ترکیه مسئول انفجار هستند
سه شنبه 29 فروردين 1396 - 21:11

اهالی فوعه و کفریا، قطر و ترکیه را مسئول انفجار تروریستی و فاجعه‌بار در منطقه راشدین حلب می‌دانند.

العالم - سوریه

خانواده های شهدای اهل فوعه و کفریا که در انفجار تروریستی در منطقه راشدین حلب به شهادت رسیدند با صدور بیانیه ای  قطر و ترکیه را به دلیل آنکه ناظر و ضامن توافق برای مبادله اهالی چهار شهر ( فوعه و کفریا در برابر مضایا و زبدانی) هستند، مسئول انفجار تروریستی در منطقه راشدین دانستند.

در این بیانیه آمده است، گروههای مسلح باید عواملی را که در این جنایت دست داشته اند تحویل دهند تا در دادگاههای سوریه محاکمه شوند.

این بیانیه می افزاید: ما خواستار حمایت بین المللی و ضمانت هایی درباره سلامت کاروان هایی هستیم که با هدف تکمیل توافق تبادل، از فوعه و کفریا خارج شده اند؛ و از قطر به عنوان کشور حامی توافق مبادله می خواهیم به بازماندگان شهدا غرامت دهد و خسارات  مجروحان و آسیب دیدگان را جبران کند.

خانواده های شهدای فوعه و کفریا در ادامه بیانیه از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستند با تشکیل نشستی، این جنایت را محکوم کند و کشورهایی را که در این جنایت دست داشته اند به پای میز محاکمه بکشاند.

این بیانیه خواستار انتقال تمامی مجروحان و آسیب دیدگان به بیمارستان های دولتی در سوریه شد و در ادامه خطاب به آنانی که ارتش سوریه را در این جنایت سهیم می دانند اعلام کرد، نتیجه طرح چنین اتهاماتی جز مبرا کردن ارتش سوریه از این گونه جنایات چیز دیگری نیست.

خانواده های شهدای این انفجار در ادامه از گروههای مسلح خواستند به منظور خروج افرادی که هنوز از کفریا و فوعه خارج نشده اند، به بندهای باقی مانده از توافق مبادله پایبند باشند.

اهالی فوعه و کفریا تاکید کردند که به پاسداشت یاد کودکانی که در این جنایت به شهادت رسیده اند روز پانزدهم آوریل در سوریه، به عنوان روز کودک نامگذاری شود.

آنان در پایان از طرفداران نظام سیاسی سوریه که با خویشتنداری، به کاروان هایی که از مضایا و زبدانی خارج می شوند آسیبی نرسانده اند تشکر کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها