عربستان با کشتی داعشی‌ها را به یمن می‌بَرد

عربستان با کشتی داعشی‌ها را به یمن می‌بَرد
سه شنبه 29 فروردين 1396 - 21:48

سعودی‌ها به دنبال تشدید ناامنی و افزایش تعداد تروریست‌های داعش در یمن و دامن زدن به ادامه درگیری‌ها هستند.

العالم - عربستان سعودی

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، محمد انعم از سران حزب کنگره کل یمن گفت: آمریکا درحال حاضر با حمایت از ائتلاف متجاوز سعودی به یمن و کشاندن سازمانهای تروریستی به عرصه درگیریها، برای تاثیر بر اوضاع یمن تلاش می کند. 

انعم روز سه شنبه در گفتگو با این خبرگزاری گفت: این نقش آمریکا در یمن مسئله تازه ای نیست و آمریکا از مارس 2015 در کنار عربستان سعودی می جنگد و شاید پس از اقدام واشنگتن به بمباران برخی تاسیسات غیرنظامی در یمن و کشتن زنان و کودکان به بهانه مبارزه با القاعده و داعش، حضور رسانه ای آمریکا افزایش یافته است. آمریکا در کنار القاعده و داعش در یمن می جنگد و در عراق و سوریه نیز در کنار این دو سازمان قرار دارد. 

وی افزود: عربستان سعودی تنها آلت دست واشنگتن است و یمنیها خودشان با القاعده و داعش مبارزه می کنند. عربستان سعودی القاعده و داعش را به وجود آورد و درحال حاضر نیز آنها را به یمن منتقل می کند. هفته گذشته 400 نفر از اعضای داعش با سه کشتی از سوریه به یمن منتقل شدند و مشخص است که این تصمیم وجود دارد که باب المندب در کنترل تروریستها قرار داشته باشد. 

نعم اضافه کرد: کنگره یادداشتی را برای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا فرستاد و در آن درباره پیامدهای حمایت از عربستان سعودی و دولت عبدربه منصور هادی (رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن) هشدار داد و افزود عربستان سعودی در این جنگ در کنار داعش و القاعده حضور دارد و در کنار هم در استانهای تعز و الضالع می جنگند و باب المندب از مناطقی است که در تعز در کنترل آنها قرار دارد و این سازمانهای تروریستی مورد حمایت آمریکا در وهله اول هدف قرار دادن منافع روسیه را در نظر دارند.

پربیننده ترین خبرها