دستگیری باند سوء استفاده جنسی از کودکان در اروپا

دستگیری باند سوء استفاده جنسی از کودکان در اروپا
چهارشنبه 30 فروردين 1396 - 04:46

پلیس انگلیس بزرگ ترین باند سوء استفاده کنندگان جنسی از کودکان را که از واتس آپ (WhatsApp) ، به منظور انتشار تصاویر مستهجن کودکان استفاده می کرد، متلاشی کرد.

العالم - اروپا

روزنامه دیلی مرور نوشت: قربانیان سوء استفاده اعضای باند سوء استفاده جنسی از کودکان در اروپا، نوزادان، نونهالان و کودکان کم سن و سالند که بعضا هشت سال سن دارند.

به نوشته دیلی میرور تاکنون 40 نفر از اعضای این باند در سه قاره بازداشت شده اند و پلیس اسپانیا جزئیات فعالیت های این باند سوء استفاده چی را افشا کرده است.

براساس گزارش پلیس اسپانیا، این باند حدود دو دهه به سوء استفاده از نوزادان و کودکان کم سن و سال مشغول بوده و بیش از 360 هزار فایل از اعضای این باند به دست آمده است.

به گزارش دیلی میرور، پلیس تاکنون افرادی را در 18 کشور در سه قاره، از جمله هفده نفر از اعضای این باند اروپایی را در اسپانیا، شش نفر را در کلمبیا، چهار نفر را در ایتالیا، سه نفر را در بولیوی، دو نفر را در آلمان، دو نفر را در کاستاریکا، دو نفر را در پاراگوئه، یک نفر را در شیلی، یک نفر را در السالوادور و یک نفر را در پرتغال بازداشت کرده است.

دیلی میرور نوشت این نخستین اقدام مشترک بین المللی علیه باندهای سوء استفاده کننده جنسی از کودکان در اتحادیه اروپاست که با مدیریت گروه اقدام مبارزه با جرایم در فضای مجازی (Action Group on Cybercrime) در لاهه هماهنگ و به دست یوروپل و اینترپل عملیاتی شده است.

این روزنامه افزود عملیات ردیابی سوء استفاده جنسی از کودکان در اروپا از ژوئن 2016 آغاز شد و 96 گروه سوء استفاده کنندگان از کودکان در شبکه های اجتماعی شناسایی و ردیابی شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها