اندیشکده انگلیسی: تضعیف نظام سوریه به نفع داعش تمام می‌شود

اندیشکده انگلیسی: تضعیف نظام سوریه به نفع داعش تمام می‌شود
چهارشنبه 30 فروردين 1396 - 22:11

یک اندیشکده انگلیسی اذعان کرد که گروه تروریستی داعش می‌تواند از تضعیف دولت سوریه در این کشور به منظور گسترش فعالیت‌های تروریستی خود بهره ببرد.

العالم-سوریه

به گزارش  خبرگزاری آسوشیتدپرس، مرکز امور تروریسم و فعالیت‌های شبه نظامی وابسه به اندیشکده IHS Jane’s انگلیس در گزارشی تاکید کرد که گروه تروریستی داعش می‌تواند از تضعیف قوای وابسته به دولت سوریه در این کشور بهره ببرد.

کالمب استراک، تحلیلگر ارشد خاورمیانه در این اندیشکده گفت: اگر قوای نظام سوریه تضعیف شود شبه‌نظامیان داعش آسان‌تر می‌توانند به مناطق و شهرهای مسکونی و پرجمعیت بروند.

وی خاطر نشان کرد: دولت سوریه در حقیقت نقش "سندان" را برای "چکش" ائتلاف تحت رهبری آمریکا در سوریه ایفا می‌کند.

در این گزارش آمده است: تضعیف قوای نظام سوریه می‌تواند به شبه‌نظامیان داعش مناطق بیشتری در زمانی که تسلطشان بر دیگر مناطق در عراق و سوریه در حال از بین رفتن است بدهد.

با این حال استراک خاطر نشان کرد: با تمرکز نیروهای ائتلاف بر بازپس گیری شهر رقه در سوریه داعش ممکن است دست به تصرف اراضی در یک شهر مهم دیگر سوریه یعنی شهر دیر الزور در صورتی که نیروهای دولتی سوریه در آنجا تضعیف شوند،  بزند.

وی در این گزارش عنوان کرد: تصرف شهر دیر الزور به عنوان بزرگترین شهر شرق سوریه می‌تواند یک شریان حیاتی برای پروژه دولتی گروه تروریستی داعش فراتر از موصل و رقه ایجاد کند و این شهر می‌تواند تبدیل به یک مرکز جمعیتی مهم جدید به منظور اداره به اصطلاح خلافت داعش شود.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها