مقام صهیونیست: حزب الله دشمنی بسیار پیشرفته است

مقام صهیونیست: حزب الله دشمنی بسیار پیشرفته است
پنج‌شنبه 31 فروردين 1396 - 20:45

رئیس بخش عملیات دریایی ارتش رژیم صهیونیستی با اذعان به قدرت روزافزون حزب الله گفت حزب الله دشمنی بسیار پیشرفته است.

العالم - فلسطین اشغالی

پایگاه اینترنتی روزنامه رای الیوم چاپ لندن نوشت: ژنرال «د.»، رئیس بخش عملیات دریایی ارتش اسرائیل (که اهمیت پست او از معاونت ستاد ارتش کمتر نیست)، گفت: از این به بعد دیگر نیروی دریایی تک بعدی نیست. ما در زمینه همه اقدامات ارتش اسرائیل، در هر جنگ و درگیری فعالیت می کنیم.

وی گفت، در عملیات دیوار بازدارنده (2002) نتایج ویژه ای به دست آوردیم. امروزه عملیاتی از این دست با چالش بیشتری انجام می شود، چرا که دشمن نیز پیشرفت کرده و توانایی های مهمی به دست آورده است.

این مقام صهیونیست تاکید کرد در حال حاضر همه اتفاقات با گستره بیشتر، برنامه ریزی دقیق تر و اطلاعات دقیق تری انجام می شود. همه امور پیچیده تر شده است، اما با چیزی متناسب با آن بررسی می شود.

به گفته وی در سال های اخیر به جبهه شمالی بیشترین توجه شده است. وی در گفتگویی اختصاصی با روزنامه معاریو گفت این موضوع مسئله ای اتفاقی نیست، چرا که حزب الله در جنگ دوم لبنان تجاربی به دست آورد و در حمله به ناوچه حانیت موفق بود و می کوشد در نوبت بعد قوی تر باشد و اهدافی تعیین می کند. اکنون حزب الله در مقایسه با آن زمان اهداف بسیار بیشتری دارد. حزب الله حتی در درگیری ما بین جنگ ها، دشمن بسیار پیشرفته ای است.

وی افزود حماس نیز از حزب الله می آموزد و در مسیر آن گام بر می دارد. در عملیات صخره استوار، (نبرد 2014 اسرائیل و غزه) شاهد چیزی بودیم که غافلگیری بزرگی بود. حماس از طریق دریا وارد منطقه زیکیم شد و آن را ناکام گذاشتیم. چالش قدرت دریایی آنها خطرناک تر شده است. در این جا نیز مسئله پیچیده و دشوار است.

پربیننده ترین خبرها