انتقاد روسیه از سازمان منع سلاح شیمیایی

انتقاد روسیه از سازمان منع سلاح شیمیایی
پنج‌شنبه 31 فروردين 1396 - 20:58

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، اظهارات نماینده سازمان منع سلاح های شیمیایی درباره استفاده از گاز سارین در حادثه "خان شیخون" سئوال برانگیز است.

العالم - سوریه

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، "ایگور کوناشنکوف"، سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه به خبرنگاران گفت: "سازمان منع سلاح های شیمیایی به عنوان یک سازمان نظارتی بی طرف برای نظارت بر اجرای قطعنامه منع سلاح های شیمیایی به وجود آمده است.. بر این اساس اظهارات احمد اوزومجو، نماینده این سازمان درباره استفاده از گاز سارین در خان شیخون سئوال برانگیز است."

کوناشنکوف صریح کرد که سازمان منع سلاح های شیمیایی مسئولیت بزرگی بر عهده دارد لذا باید از اظهارات و نتیجه گیری های سیاسی به دور باشد و با تکیه بر ابزارهای علمی به نتایج حقیقی برسد. وی همپنین تأکید کرد که تمام شواهد و مدارک موجود در این سازمان باید برای بررسی دوباره در دسترس قرار گیرند.

این مسئول نظامی روس خاطرنشان کرد که اظهارات شتابزده اوزومجو، کل موجودیت این سازمان را به خطر می اندازد، زیرا اگر واقعا از گاز سارین دراین منطقه استفاده شده باشد، این سازمان چطور می تواند حرکت عناصر موسوم به "کلاه سفیدها" را بدون استفاده از ماسک در میان انبوه گاز سارین توجیه کند.

208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها