نماينده ایران در سازمان ملل:

افراطی‌گری خطرناك‌ترين پديده زمانه ماست

افراطی‌گری خطرناك‌ترين پديده زمانه ماست
پنج‌شنبه 31 فروردين 1396 - 21:15

سفير و نماينده دايم ايران در سازمان ملل متحد گفت: جامعه جهانی باید با توسل به زور و ارعاب مقابله كند و گفتگو و مذاکره را جایگزین افراط گرایی نماید.

العالم - ایران

غلامعلی خوشرو، سفير و نماينده دايم ايران نزد سازمان ملل متحد در جلسه مشورتي ائتلاف تمدن ها به تشريح وضعيت فعلی جهانی پرداخت و گفت: افراطي گري خشونت آميز خطرناك ترين پديده زمانه ماست.

در اين جلسه كه عصر روز چهارشنبه ٣٠ فروردين ماه ٩٦ در نيويورك برگزار شد، خوشرو افزود: افراط گراها را مي توان به دو دسته اصلي تقسيم نمود: گروهي كه دست به اقدامات تروريستي مي زنند و معمولا فاقد قدرت رسمي هستند و از طريق شبكه سازي جهاني اقدامات خود را سازماندهي مي كنند. گروهي ديگر نيز دولت  هاي قدرتمند هستند كه از رويكردهاي افراطي حمایت كرده و اقدامات يكجانبه و مداخله جويانه انجام مي دهند و خود را محق مي دانند، چون قدرت دارند. برخورد اين دولت ها با فرهنگ ها، اديان، مردم و تمدن هاي ديگر تبعيض آميز و تحقير انگيز است.

سفير كشورمان در ادامه صحبت هاي خود گفت: اين دو گروه يعني تروريست هاي جنايتكار و دولت هاي قدرتمند ولي غير مسئول هيچ كمكي به صلح جهاني نمي كنند بلكه چرخه خشونت و تخريب را به حركت در مياورند. ما بايد اين دايره معيوب را تغيير دهيم و افراطي گري را در همه اشكالش محكوم نموده و گفتگو  و احترام متقابل را بعنوان راهي براي ارتقاي صلح و ثبات و جلوگيري از خشونت و جنگ انتخاب نماييم.

خوشرو در جمع بندی سخنان خود گفت: همگی می بايست گفتگو و مفاهمه را بعنوان روشی برای همزيستی با ديگران بر گزينيم و جامعه جهانی بايد همزمان با تهديد و كاربرد يكجانبه زور و نيز ترور و ارعاب بصورت جدی و جمعی مقابله كند.

پربیننده ترین خبرها