پاسخ مسیحیان عراق به سخنان مداخله‌جویانه اردوغان

پاسخ مسیحیان عراق به سخنان مداخله‌جویانه اردوغان
جمعه 1 ارديبهشت 1396 - 09:14

ریان سالم الکلدانی فرمانده "کتائب بابیلون" (گردانهای انجیل) در شمال عراق با محکوم کردن اظهارات مداخله جویانه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه تأکید کرد الحشد الشعبی توطئه های اردوغان علیه ملت عراق را نقش بر آب کرده است.

العالمعراق
ریان الکلدانی در بیانیه ای اعلام کرد: الحشد الشعبی یک تشکیلات ملی است که براساس قانون تصویب شده توسط پارلمان و تأیید رئیس جمهور تصویب شده است و یک نیروی تابع دولت عراق و از اوامر فرماندهی نیروهای مسلح عراق پیروی می کند. بنابراین چگونه می توان ادعا کرد که این تشکیلات، تروریستی است؟
الکلدانی از رئیس جمهور ترکیه خواست به جای دخالت در امور داخلی عراق، به وضعیت داخلی کشورش و پاکسازی و تعقیب مخالفان سیاست هایش در داخل ترکیه به بهانه حمایت از کودتا بپردازد.
این رهبر مسیحیان عراق پرسید: مایه تعجب است که اردوغان میان تروریست ها و کسانی که با تروریسم مبارزه می کنند تفاوت قائل نیست.
وی تصریح کرد: در صورتی که اردوغان در زمینه تخریب نهادهای نظامی ترکیه موفق بوده است قطعا وی نخواهد توانست با دخالت های آشکار و تصریحات غیرمسئولانه اش نهادهای نظامی و امنیتی ما را تضعیف کند. در صورتی که براساس ادعای اردوغان الحشد الشعبی  - به عنوان گروهی که خاک عراق را از داعش به عنوان تهدید برای کشورهای جهان از جمله ترکیه پاکسازی کرده است - یک گروه تروریستی باشد باید گفت که این تشکیلات توطئه های شما علیه ملت عراق را به شکست کشانده است.
یادآور می شود دیروز پنج شنبه به دنبال ادعای تروریستی خواندن الحشد الشعبی توسط رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، وزارت امور خارجه عراق، سفیر آن کشور در بغداد را فراخواند.

رئیس جمهور ترکیه در ادعاهای مضحک خود، ایران را به در پیش گرفتن سیاست "قوم‌گرایانه" متهم کرد و گفت: ایران سیاست ملی‌گرایی فارسی را در پیش گرفته است که این سیاست منجر به درد و رنجی شده است که ترکیه آن را حس می‌کند!
وی همچنین به نیروهای داوطلب جنگ با داعش در عراق (الحشد الشعبی) تاخت و گفت: پارلمان عراق علی رغم اینکه الحشد الشعبی یک سازمان تروریستی است، از آن حمایت می‌کند!
216

پربیننده ترین خبرها