نماینده عراقی: روابط با ترکیه قطع شود

نماینده عراقی: روابط با ترکیه قطع شود
جمعه 1 ارديبهشت 1396 - 15:02

یکی از نمایندگان مجلس عراق خواستار قطع روابط این کشور با ترکیه شد.

العالم عراق

به گزارش سومریه نیوز ؛ عالیه نصیف نماینده مجلس عراق امروز جمعه رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه را " دیکتاتور منفور ترکیه و جهان " خواند.
نصیف اعلام کرد : اردوغان آشکارا و بی شرمانه از تروریسم حمایت می کند.
نصیف با درخواست از وزارت امور خارجه عراق برای قطع روابط با ترکیه گفت : عراق باید روابطش را با ترکیه قطع کند تا آنکارا میلیون ها دلار ضرر کند و روابطش را پس از سرنگونی نظام اردوغان ازسربگیرد. 
نصیف در بیانیه ای اعلام کرد:  دیکتاتور ترکیه و جهان، بسیج مردمی عراق را سازمانی تروریستی می داند زیرا معتقد است که هر فرد و گروهی که با داعش بجنگد ، تروریست است .
نمایندۀ مجلس عراق تأکید کرد: توطئه های اردوغان در عراق و سوریه برای همگان کاملاً روشن و معلوم شده است . اردوغان به صورت علنی و با بی شرمی  تمام از تروریسم حمایت می کند و با سران و فرماندهان داعش در منطقه مستقیماً ارتباط دارد و به آنها راهکار نشان می دهد.
نصیف خاطرنشان کرد : آیا آمریکا نمی داند یا اینکه خودش را به نادانی زده و چشم خود را به روی همدستی ترکیه با داعش در عراق و سوریه بسته است؟!
نصیف گفت : بسیج مردمی یکی ازمؤلفه های نیروهای مسلح عراق است و وابسته به دولت می باشد و همۀ نیروهایش داوطلبانی از اقشار مختلف مردم هستند . قهرمانان بسیج مردمی برای دفاع از آب و خاک و ناموس کشورشان داوطلبانه به صف مبارزه با داعش پیوسته اند تا کشورشان را از لوث وجود داعشی ها پاک کنند.
نماینده مجلس عراق افزود : اگر اردوغان عراقی ها را تروریست می داند ، پس چرا عراق باید با دولت آنکارا روابط سیاسی و تجاری داشته باشد؟ اگر عراق روابطش را با ترکیه قطع کند ، آنکارا ماهانه میلیون ها دلار ضرر خواهد کرد و اقتصاد ملی اش ضربۀ سنگینی خواهد خورد ولی لطمه ای به اقتصاد عراق وارد نخواهد شد.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، بسیج مردمی عراق را سازمانی تروریستی خواند است.

214

پربیننده ترین خبرها