کامیون هیدروژنی تویوتا رونمایی شد + عکس

کامیون هیدروژنی تویوتا رونمایی شد + عکس
جمعه 1 ارديبهشت 1396 - 17:18

مدیر تسلا، به‌تازگی از برنامه‌های این شرکت برای ساخت کامیون‌ الکتریکی خبر داد؛ اما با گذشت تنها چند روز، تویوتا مدلی معرفی کرده است که با فناوری پیل سوختی و کاملا بدون آلایندگی کار می‌کند.

العالم - گوناگون

برنامه‌ی تبلیغاتی شرکت تسلا و مدیر آن، با حرکتی از تویوتا تحت تأثیر قرار گرفته است. ایلان ماسک که به‌عنوان یک نابغه در دنیای فناوری و همچنین، مدیرعامل تسلا شناخته می‌شود؛ هفته‌ی پیش در یک کنفرانس خبری اعلام کرده بود که محصول جدید این شرکت در قالب یک کامیون برقی، تا شهریورماه رونمایی خواهد شد. حالا و تنها چند روز پس از این رویداد، تویوتا با انتشار تصاویری از کامیون مجهز به پیشرانه‌ی هیدروژنی، خبرساز شده است.

کامیون تویوتا از دو پیشرانه‌ی پیل سوختی استفاده می‌کند که قبلا در خودروی میرای استفاده شده بود؛ اما باتری‌های مدرن ۱۲ کیلووات ساعت هم به آن اضافه شده است. بخش هیدروژنی پیشرانه، یک موتور الکتریکی قدرتمند را تغذیه می‌کند که ۶۷۰ اسب بخار قدرت و ۱۸۰۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. به لطف این توانایی، کامیون تویوتا می‌تواند تریلری به وزن ۳۶ تن را جابه‌جا کند و با یک‌بار سوخت‌گیری، تا مسافت ۳۲۰ کیلومتر حرکت کند.

 

 

 

 

 این اولین بار است که فناوری پیل سوختی توسط تویوتا در یک کامیون مورد استفاده قرار گرفته است. برندهای تویوتا، هوندا و بی‌ام‌و روی پیش‌برد این تکنولوژی کار می‌کنند و در ایالت کالیفرنیا، جایگاه ویژه‌ی تأمین سوخت هیدروژن را با همکاری دیگر شرکت‌ها راه‌اندازی کرده‌اند. تویوتا خبر داده است که تا چند ماه دیگر، مدل‌های تازه‌ای از خودروهای هیدروژنی این برند معرفی خواهند شد.

مدیر بخش آمریکای تویوتا می‌گوید: شرکت تویوتا معتقد است که فناوری سوخت هیدروژنی برای تبدیل شدن به سوخت خودروهای آینده، پتانسیل بالایی دارد. تویوتا مفتخر است که با رونمایی از پلت فرم یک کامیون کاملا پاک و بدون آلودگی، استانداردهای جامعه را بالا ببرد. 

زومیت

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها