روانشناسان آمریکایی:

ترامپ بیمار روانی خطرناکی است

ترامپ بیمار روانی خطرناکی است
جمعه 1 ارديبهشت 1396 - 18:47

کارشناسان روانپزشکی در کنفرانسی در دانشگاه یال اعلام کردند دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بیماری روانی خطرناکی دارد.

العالم - آمریکا

روزنامه ایندیپندنت نوشت: کارشناسان سلامت روان می گویند رئیس جمهور آمریکا دچار بیماری پارانویا و توهم است. گروهی از روانپزشکان در کنفرانسی در دانشگاه یال هشدار دادند دونالد ترامپ به بیماری روانی خطرناکی دچار است و برای رهبری آمریکا فردی مناسب نیست.

این روانپزشکان می گویند آنها مسئولیت اخلاقی دارند تا به مردم آمریکا درباره خطرات وضعیت روانی ترامپ برای این کشور هشدار دهند.

دکتر جان گارتنر روانپزشک بالینی که در دانشکده پزشکی دانشگاه جان هاپکینز نیز فعالیت دارد گفت اظهارات رئیس جمهور درباره حضور بیشترین جمعیت در مراسم تحلیف وی یکی از بسیار مواردی است که بیانگر مشکلی بزرگتر است.

وی افزود: ترامپ علاوه بر اینکه یک دروغگو و خودشیفته است فردی دچار پارانویا، توهم و تفکرات مبالغه آمیز است و این مسئله را در روز اول ریاست جمهوری اش ثابت کرده است. اگر ترامپ واقعا بر این باور است که بیشترین جمعیت در طول تاریخ در مراسم تحلیف وی شرکت کرده اند، این واقعا توهم است.

دکتر بندی لی استاد مشاور در واحد روانپزشکی دانشگاه یال که ریاست این کنفرانس را برعهده داشت گفت: همانطور که برخی از روانشناسان برجسته متذکر شدند سلامت روانی ترامپ یک مشکل واضح است. من فکر می کنم مردم کم کم این موضوع را فهمیده اند و اکنون درباره آن به شکلی گسترده صحبت می کنند.

جیمز گیلیگان روانپزشک و استاد دانشگاه نیویورک نیز در این کنفرانس گفت:من با برخی از خطرناکترین افراد جامعه از جمله قاتل ها و متجاوزان به عنف سرو کار داشته ام و فرد خطرناک را از یک مایلی تشخیص می دهم از این رو درباره خطرناک بودن ترامپ متقاعد شده ام. دکتر گارتنر اوائل امسال پویشی اینترنتی را برای جمع اوری امضا جهت برکناری ترامپ از قدرت آغاز کرد. این پویش تاکنون بیش از چهل و یک هزار حامی داشته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها