دیدار بشار اسد با روحانی و پوتین

دیدار بشار اسد با روحانی و پوتین
جمعه 1 ارديبهشت 1396 - 22:41

رئیس جمهوری سوریه امکان دیدار و مذاکره با حسن روحانی و ولادیمیر پوتین رئیسان جمهوری ایران و روسیه را در آینده بعید ندانست.

العالم ـ سوریه

بشار اسد در گفت وگو با خبرگزاری روسیاسگودنیا که بخشی از آن امروز (جمعه) انتشار یافت در پاسخ به پرسشی در باره امکان دیدار و مذاکرات سه جانبه بین سران ایران، روسیه و سوریه ، گفت: ممکن است اگر در آینده لازم باشد، چنین دیداری انجام گیرد.
وی افزود: برگزاری این دیدار ایده خوبی است، اما برای ما در سوریه اولویت دستیابی به اهداف است. باید یادآور شوم مسائل تشریفات مطرح نیست.
رئیس جمهوری سوریه ادامه داد: موضوع سطح دیدار مطرح نیست، زیرا هر کس که در مذاکرات شرکت کند و در هر مقامی باشد، نماینده کشور و حکومت خود است.
ایران، روسیه و سوریه در مسائل اساسی منطقه ای همچون مبارزه با تروریسم مواضع مشترک و واحدی دارند که نقطه مقابل رویکرد غرب در حمایت از این پدیده است.
نشست وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، روسیه و سوریه نیز 25 فروردین ماه در مسکو نشان دهنده هماهنگی سه کشور در رویارویی با پدیده تروریسم و مخالفت با نادیده گرفتن حاکمیت ملی سوریه بود.
این نشست سه جانبه دومین رایزنی مشترک محمد جواد ظریف ، سرگئی لاوروف و ولیدالمعلم با موضوع سوریه و حل سیاسی بحران این کشور در مسکو بود که هماهنگی بیشتر مواضع را در پی داشته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها