دلایل لغو مناظره‌های زنده / تکذیب ممنوع‌التصویری احمدی‌نژاد

دلایل لغو مناظره‌های زنده / تکذیب  ممنوع‌التصویری احمدی‌نژاد
شنبه 2 ارديبهشت 1396 - 09:30

وزیر کشور، شایعات مطرح‌شده درباره ممنوع‌التصویر شدن رئیس‌جمهوری سابق را کذب خواند.

 عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در جمع خبرنگاران درباره شایعات مطرح شده مبنی بر مصوبه ممنوع‌التصویری احمدی‌نژاد گفت: شورای امنیت کشور هیچ مصوبه‌ای درباره ممنوع‌التصویری محمود احمدی‌نژاد نداشته است.

وی تأکید کرد: اخبار منتشرشده مبنی بر ممنوع‌التصویری رئیس‌جمهوری سابق کذب است.

رحمانی‌فضلی با اشاره به اهمیت انتشار اخبار در زمان کنونی و همزمان با نزدیک شدن به ایام انتخابات اظهار داشت: انتخابات مسئله بسیار مهم و سرنوشت‌سازی است و همانطور که مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور بارها تاکید کردند باید به صورت قانونی و کاملا سالم برگزار شود لذا نقش رسانه‌ها در این امر بسیار مهم است و هر نوشته و تحلیلی می‌تواند در فضای عمومی انتخابات اثرگذار باشد.

وی خطاب به رسانه‌ها و جامعه خبری کشور از آنها خواست با حفظ امانت و اصول خبررسانی، از بیان حدسیاتی که باعث رنجش افکار عمومی و کاهش مشارکت مردم در انتخابات می‌شود خودداری کند.

* واکنش وزیر کشور به انتقاد خبرنگاران از پخش مناظره‌های انتخاباتی ضبط شده

وزیر کشور در ادامه در پاسخ به سوال  خبرنگاران که منتقد برگزاری مناظرات انتخابات ضبط شده از رسانه ملی بودند، گفت: موضوع پخش مناظره‌های ضبط شده که از سوی کمیسیون تبلیغات مطرح شد در افکار عمومی و رسانه‌ها واکنش‌های بسیاری داشت ولی من این سوال را می‌خواهم از شما و همه رسانه‌ها و مردم بپرسم که در مناظرات آزاد و زنده چه حرف و مطلبی قابل بیان است که در مناظرات ضبط شده قابل گفتن نیست؟! تنها نگرانی آن است که عده‌ای بخواهند مواردی را سانسور کنند و از مناظرات دربیاورند که برای چنین مواقعی پیش‌بینی‌های لازم انجام شده و ناظران و نماینده‌های کاندیداها حضور خواهند داشت و هیچکس نمی‌تواند به جز مواردی که مصداق تهمت، خلاف و برهم زننده شئونات است، موضوعی را از مناظرات خارج کند.

رحمانی فضلی در پاسخ به این سوال که پخش مناظره‌های ضبط شده از جذابیت مناظرات خواهد کاست، گفت: من قبول دارم که جذابیت برنامه‌های بیش از برنامه‌های ضبط شده است، اما باید بدانید که در حوزه امنیت عمومی در جلسه مذکور استدلال‌هایی مطرح شد که منجر به این تصمیم‌گیری شد که 4 نفر از 5 عضو این کمیسیون به پخش ضبط شده مناظرات تلویزیونی رأی دادند.

وی اضافه کرد: نکته‌ای که باید به آن توجه داشت آن است که در برنامه‌های زنده هر حرفی که زده شود دیگر قابل مدیریت نیست و ما در سال 88 هزینه‌های بسیاری را بابت این حرف‌ها پرداخت کردیم که آثار آن و کدورت‌های آن سال همچنان باقی است.

وزیر کشور در ادامه سخنانش با انتقاد از رفتار برخی رسانه‌ها در واکنش به این تصمیم ستاد انتخابات کشور گفت: من خوشحالم که رسانه‌ها در موضوعات مختلف کشور وارد می‌شوند و نظرات خود را مطرح می‌کنند و حتی انتقاد نیز انجام می‌دهند ولی متاسفانه برخی رسانه‌ها به جای انتشار مسائل کارشناسی، به صورت سیاسی با موضوع برخورد کردند و عنوان کردند که این تصمیم، تصمیم رحمانی فضلی وزارت کشور است حتی برخی دیگر عنوان کردند که این تصمیم با نظر رئیس‌جمهور و از طریق من گرفته شده در حالی که صادقانه عنوان می‌کنم در این موضوع هیچ مشورت و همفکری با رئیس‌جمهور نداشتم و حتی پس از اعلام این مصوبه رئیس‌جمهور نخستین‌ کسی بود که نسبت به آن معترض شد و نه تنها در شیراز بلکه 2 بار در تماس مستقیم با خودم اعتراض خودش را به این تصمیم ابراز کرد.

رحمانی فضلی در پاسخ به این سوال که بازنگری به این تصمیم انجام خواهد شد یا خیر، گفت: متاسفانه برخی رسانه‌ها عنوان کردند که شب گذشته جلسه تبلیغاتی ستاد انتخابات برگزار شد در حالی که جلسه شب گذشته تنها جلسه کمیسیون نظارت بود ولی در جلسه امروز حتما این موضوع مجددا مطرح خواهد شد و در صورتی که استدلال‌ها، شواهد و قراین به گونه‌ای باشد که افراد حاضر در جلسه را اقنا کند، دوباره رای‌گیری انجام خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نکته حائز اهمیت آن است که شخص بنده به عنوان وزیر کشور نه تنها مسئول برگزاری انتخابات بلکه مسئول برگزاری انتخابات در امنیت کامل و سلامت تمام هستم و این دو اصل باعث می‌شود تا تصمیمات سخت‌تر شود.

 

منبع : تسنیم

پربیننده ترین خبرها