ادعای تازه واشنگتن:

وزیر دفاع آمریکادر اسراییل: سوریه سلاح‌ شیمیایی دارد

وزیر دفاع آمریکادر اسراییل: سوریه سلاح‌ شیمیایی دارد
شنبه 2 ارديبهشت 1396 - 10:01

وزیر دفاع ایالات متحده که در ادامه سفر منطقه‌ای خود به سرزمین های اشغالی رفته است، روز جمعه مدعی شد که نیروهای دولتی سوریه همچنان تسلیحات شیمیایی در اختیار دارند .

العالم ـ آمریکا

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، جیم متیس در نشست خبری در تل آویو همچنین افزود: نیروی هوایی سوریه جنگنده‌های خود را در سطح کشور پراکنده کرده و این نشان می‌دهد دمشق احتمالا نگران حمله مجدد آمریکاست.

دو روز پس از حمله شیمیایی ۱۵ فروردین در ادلب، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به بهانه این حمله شیمیایی که آن را به نیروهای دولت سوریه نسبت داد، دستور حمله موشکی به پایگاه هوایی الشعیرات در استان حمص را صادر کرد.

وزیر دفاع آمریکا در نشست خبری مشترک با همتای صهیونیستی خود ادعا کرد، «تردیدی در ذهن جامعه بین المللی وجود ندارد که سوریه در تناقض با توافقی که به آن متعهد شده بود ... بار دیگر به سلاح شیمیایی دست یافته است.»

متیس اما نگفت که این سلاح شیمیایی از کجا، به چه مقدار و چگونه در اختیار سوریه قرار گرفته است.وی افزود، تنها می‌توانم بگویم آنها سلاح‌ شیمیایی دارند و این نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

آمریکا و متحدان آن در حالی دولت بشار اسد و روسیه، را مسئول حمله شیمیایی اخیر می‌دانند که دمشق و مسکو اعلام کرده اند مواد شیمیایی و گاز سمی متعلق به گروه های تروریستی بوده و در پی حمله هوایی به انبار مواد شیمیایی این گروه ها در هوا پخش شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها