کره شمالی در اقدامی کم سابقه چین را تهدید کرد

کره شمالی در اقدامی کم سابقه چین را تهدید کرد
شنبه 2 ارديبهشت 1396 - 13:11

کره شمالی به چین هشدار داد که اگر به اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه دولت پیونگ یانگ ادامه دهد روابط دوجانبه دو کشور دچار آسیب‌های جدی خواهد شد.

العالم-آسیا

به گزارش  روزنامه اکسپرس، پیونگ یانگ در اقدامی کم سابقه پکن را تهدید کرد که اگر به اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه کره شمالی ادامه دهد این مساله عواقب فاجعه‌آمیزی بر روابط دو کشور خواهد داشت.

در همین راستا، فردی به نام جانگ فیل، در یادداشتی در خبرگزاری کره شمالی اعلام کرد: اگر چین به اعمال تحریم‌های اقتصادی بپردازد و همچنان با ساز آمریکا برقصد این مساله باعث خشنودی دشمنان کره شمالی خواهد شد. اگر چین بخواهد به این رفتار خود ادامه دهد باید خود را آماده روبرو شدن با نتایج فاجعه آمیز در روابط خود با کره شمالی باشد.

کارشناسان بر این باورند که این یادداشت پاسخ پیونگ یانگ به درخواست کارشناسان چینی و رسانه‌ این کشور مبنی بر کاهش تنش‌ها است.

در هفته‌های اخیر تنش‌ها میان آمریکا و کره شمالی افزایش یافته است. واشنگتن تهدید کرده که تمام گزینه‌ها برای رفع تهدیدات کره شمالی بر روی میز مذاکره است.

مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا به تازگی از مذاکرات واشنگتن و پکن برای ورود چین برای حل مسالمت آمیز تهدیدات کره شمالی در ازای بهبود روابط تجاری دو کشور خبر داد.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها