هلاکت "مفتی شرعی" داعش در لبنان

هلاکت
شنبه 2 ارديبهشت 1396 - 17:55

ارتش لبنان بامداد شنبه در عملیاتی ویژه یکی از خطرناک‌ترین تروریست‌های داعش در عرسال را که به قتل نظامیان لبنانی فتوا داده بود، از پای در آورد.

العالم ـ لبنان

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یگان ضربتی در سازمان اطلاعات ارتش لبنان با مشارکت یگانهای مستقر در شهر مرزی عرسال میان لبنان و سوریه، دست به عملیات ویژه زدند. این یگانهای نظامی به دو منطقه وادی الحصن و اردوگاه المعراوه در ساعت 6 بامداد حمله کردند و با مجموعه بزرگی از عناصر مسلح درگیر شدند که بر اثر آن شماری از این تروریستها کشته و زخمی شدند و تعداد بیشتر آنها به اسارت ارتش درآمدند.

این عملیات جدید ارتش بر اساس گزارش های اطلاعاتی صورت گرفت که از وجود یک گروهک تروریستی وابسته به داعش در برخی منازل و چادرها در عرسال خبر داد؛ این گروهک دست به عملیات ترور و انفجار و حمله به مقرهای ارتش در منطقه می زد.

یگانهای ارتش در این عملیات توانستند وائل دیب الفلیطی یکی از خطرناکترین افراد تحت تعقیب و نیز دو برادارش که در این درگیری ها زخمی شدند، بازداشت کنند. در این عملیات همچنین یکی از مفتیان خطرناک داعش که به قتل نظامیان لبنانی به هر شیوه و ابزاری و در هر زمان و مکانی فتوا داده بود نیز کشته شد. 

فرماندهی ارتش لبنان در بیانیه ای اعلام کرد که یگان نظامی بامداد امروز در عملیاتی سریع در عرسال 10 تروریست خطرناک را بازداشت کرد، بدون آنکه به نیروهای امنیتی در این عملیات آسیبی برسد.

210

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها