تولید کفش از زباله‌های پلاستیکی سطح دریاها

تولید کفش از زباله‌های پلاستیکی سطح دریاها
يکشنبه 3 ارديبهشت 1396 - 04:57

کمپانی آدیداس با استفاده از پلاستیک های موجود در سطح دریاها و اقیانوسها، یک تهدید جدی برای محیط زیست را به یک فرصت تبدیل و از آن برای تولید کفش استفاده کرده است.

العالم - گوناگون

 در طی سال های اخیر، حجم گسترده پلاستیک های شناور در سطح دریاها و اقیانوس ها به یکی از معضلات بزرگ برای دوست‌داران محیط زیست و همچنین موجوداتی که در این آب‌ها زندگی می کنند، تبدیل شده و در این بین، کمپانی آدیداس به عنوان یکی از پیشگامان صنعت تولید پوشاک، تصمیم به استفاده از بهینه از این مواد گرفته و کفش هایی را با استفاده از پلاستیک های شناور تولید کرده است.

کفش هایی که با نام UltraBOOST شناخته می شوند و به نظر می رسد که امسال آدیداس بیش از پیش بر روی تولید مدل های دیگری از آن تمرکز خواهد کرد. این شرکت در بیانیه ای در این خصوص عنوان کرد:

کمپانی آدیداس با استفاده از پلاستیک های موجود در سطح دریاها و اقیانوسها، یک تهدید جدی برای محیط زیست را به یک فرصت تبدیل و از آن برای تولید کفش استفاده کرده است. این دستاورد بزرگ، نشان دهنده تعهد ما به اقیانوس هاست و ما این برنامه را در قالب استراتژی Parley A.I R دنبال می کنیم تا بتوانیم از دورریزهای پلاستیکی موجود در سطح آب ها، محصولات خود را تولید کنیم.

به گفته این شرکت، برای ساخت هر جفت کفش، چیزی حدود ۱۱ بطری پلاستیکی مورد استفاده قرار می گیرد که اخیراً آدیداس از کفش های UlrtaBOOST Parley، Parley UltraBOOST X و UltraBOOST Uncaged Parley نیز رونمایی کرد که بخش عمده ای از آن از مواد پلاستیکی جمع آوری شده از سطح دریاها و اقیانوس ها تولید شده است. گفتنی است در حال حاضر بخشی از قسمت های این کفش از مواد تجزیه پذیر تشکیل شده است.

 

منبع : doornegar

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها