وزیر امور خارجه فلسطین:

"مسألۀ اصلی، به رسمیت شناختن فلسطین است"

يکشنبه 3 ارديبهشت 1396 - 06:34

وزیر امور خارجه فلسطین تصریح کرد ما در دیدارهایمان با فرانسویان روی یک موضوع اساسی پافشاری می کنیم و آن به رسمیت شناختن کشور فلسطین است.

العالم - فلسطین اشغالی

پایگاه اینترنتی روزنامه الشرق الاوسط در گزارشی به قلم میشل ابو نجم نوشت: ریاض المالکی وزیر امور خارجه فلسطین در گفتگو با این روزنامه گفت ما در دیدارهایمان با فرانسویان روی یک موضوع اساسی پافشاری می کنیم و آن به رسمیت شناختن کشور فلسطین است زیرا ما معتقدیم به رسمیت شناختن فلسطین در این مرحله در مقایسه با گذشته بسیار آسانتر است زیرا اولاند رئیس جمهور فرانسه در آخرین روزهای ریاستش قرار دارد. اما طرف فرانسوی بر عکس ما فکر می کند و این موضوع را امروز بسیار دشوارتر می داند.

خبرنگار پرسید آیا شما بطور مستقیم شناسایی را درخواست کردید و آنها مخالفت کردند؟ ریاض المالکی گفت بله درخواست کردیم. محمود عباس رئیس( تشکیلات خودگردان فلسطین) در سفر اخیرش موضوع را شخصا با اولاند در میان گذاشت و به آنها گفتیم اگر پاریس چنین گامی را بردارد شماری از کشورهای اروپایی به فرانسه ملحق خواهند شد. اما آنها نظر متفاوتی داشتند و معتقدند شمار این کشورها اندک خواهد بود. در حالیکه مطلوب این است که گام بزرگتری برداشته شود و بیشترین تعداد از کشورهای اروپایی جذب شوند. با این وجود طرف فرانسوی بر تعهدش در قبال این موضوع و ادامه کار روی این موضوع بطور جدی تاکید کرد. ما درخواست کردیم موضوع شناسایی در دستور کار دولت آینده قرار داشته باشد و در اتحادیه اروپا در سطح وزراء برای تصمیم گیری مطرح و بررسی شود. وزیر امور خارجه فرانسه چنین قولی داد و ما به تماس با پاریس ادامه خواهیم داد.

پربیننده ترین خبرها