بازداشت مظنونان بازگشته از آلمان در تونس

بازداشت مظنونان بازگشته از آلمان در تونس
يکشنبه 3 ارديبهشت 1396 - 11:31

پلیس تونس 10 نفر از کسانی را که از آلمان به این کشور بازگشته بودند به اتهام ارتباط با تروریسم بازداشت کرد.

العالم - تونس
به گزارش پایگاه خبری "روسیا الیوم"، "سفیان السلطیی"، سخنگوی اداره قضایی مبارزه با تروریسم تونس گفت دستگاه قضایی این کشور از زمان وقوع حادثه تروریستی رانندگی در برلین که عامل آن یکی از اتباع تونس به نام "انیس عامری" بود، 8 تا 10 عنصر مظنون را بازداشت کرده است.
"السلیطی" تصریح کرد: " در بازجویی از این افراد مشخص شده است که آنها با گروه های تروریستی در ارتباط بوده اند، لذا برای آنها قرار زندان صادر شده است". وی افزود: "البته تمام کسانی که از این کشور اخراج شده اند، الزاما با تروریسم در ارتباط نبوده اند همچنین با عامری، عامل حمله انتحاری برلین هم در ارتباط نبوده اند، برخی نیز آزاد شده اند".
گفتنی است برای افراد دیگری هم که از ایتالیا و دیگر کشورهای اروپایی اخراج شده  و وارد تونس شده اند نیز قرار بازداشت و احضاریه بین المللی صادر شده است. این افراد نیز با گروه های تروریستی در تونس در ارتباط بوده اند.
سخنگوی اداره قضایی مبارزه با تروریسم در همین راستا گفت: "البته این بدان معنا نیست که تونس منبع صدور تروریسم است؛ برخی عناصر تروریستی هم در اروپا جذب و عضوگیری شده اند."
همزمان روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ" اعلام کرد که در حال حاضر بیش از 100 نفر – که جزء افراد خطرناک دسته بندی شده اند – در آلمان به سر می برند و ممکن است که به کشورهایشان بازگردانده شوند.
این روزنامه به نقل از منابع امنیتی – که نامشان را ذکر نکرده است – نوشت: اطلاعات به دست آمده از وزارت کشور ایالت های مختلف آلمان حکایت از اخراج 13 نفر افراد خطرناک از اوایل سال جاری دارد که 7 نفر از آنها از اتباع تونس هستند.
208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها