دیده بان حقوق بشر، ارتش مصر را متهم کرد

دیده بان حقوق بشر، ارتش مصر را متهم کرد
يکشنبه 3 ارديبهشت 1396 - 15:05

سازمان دیده بان حقوق بشر ارتش مصر را به اعدام خارج از چارچوب قانون در شبه جزیره سینا متهم و اعلام کرد که روند مبارزه با تروریسم در سینا، از کنترل خارج است و مواردی از نقض حقوق بشر در آن صورت می گیرد که نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

العالم - مصر
به گزارش شبکه خبری سومریه نیوز، سازمان دیده بان حقوق بشر اعلام کرد که ارتش مصر در شبه جزیره سینا دست به اعدام های غیر قانونی زده است.
این سازمان در گزارش خود آورده است نیروهای مصری دست کم دو نفر از 8 نفر افرادی را که غیر مسلح بودند اعدام کردند.
در این گزارش آمده است نیروهای مصری صحنه اعدام را طوری پوشش داده اند تا وانمود کنند قربانیان، تروریست های مسلح بوده اند که در حمله کشته شده اند.
"جو استورک"، معاون بخش خاورمیانه سازمان دیده بان حقوق بشر گفت آنچه که از آن به عنوان عملیات قتل فاجعه بار در سینا یاد می شود نشان می دهد که روند مبارزه با تروریسم در این منطقه، از کنترل خارج است. و متحدان مصر نمی توانند ادعا کنند که از این فجایع بی اطلاعند.
این سازمان در گزارش خود از کشورهایی که به نیروهای مصر اسلحه و آموزش می دهند باید به طور موقت کمک های نظامی خود را به این نیروها که اسباب نقض گسترده حقوق بشر شده است قطع کنند. همچنین خواستار بازداشت مسئولین این جنایات و محاکمه آنها بر اساس قانون بین الملل شد.
 208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها