اسکای نیوز: اردن به ایران هشدار داد!

اسکای نیوز: اردن به ایران هشدار داد!
يکشنبه 3 ارديبهشت 1396 - 16:48

مقامات اردن درباره نزدیک شدن «شبه نظامیان مورد حمایت ایران» به مناطق سوری هم مرز با این کشور هشدار داده اند.

العالم - ایران - اردن

به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی، مقامات اردن می گویند که این «شبه نظامیان» قصد دارند جایگزین نیروهای ارتش سوریه در جنوب این کشور شوند.

مقامات اردنی درمورد نزدیک شدن «شبه نظامیان حزب الله لبنان» و نیز شبه نظامیان مورد حمایت ایران به مناطق سوری هم مرز با اردن هشدار دادند. این هشدار پس از آن مطرح می شود که شبه نظامیان یاد شده وعده داده اند که در حال پیشروی به سمت مناطق مخالفان در جنوب سوریه هستند. در همین حال نبرد در درعا ادامه دارد. محمد المومنی وزیر اطلاع رسانی اردن در واکنش به اظهارات بشار اسد تاکید کرد موضع اردن حمایت از حل سیاسی و مبارزه با گروه های تروریستی است.

نایف المشاقبه گزارشگر اسکای نیوز از امان، پایتخت اردن، گفت: مقامات اردن خود را برای تبعات جنگ موصل عراق آماده کرده اند و می دانند که عناصر داعش در حال نزدیک شدن به مرزهای اردن هستند و بر همین اساس ارتش اردن را برای مقابله با آنان آماده کرده اند تا این که آنان را تا حد امکان به عمق خاک سوریه برانند به ویژه در مناطق شمال شرقی و شمال غربی اردن.

منابع اردنی تاکید کرده اند که ارتش این کشور در مناطق مرزی شمال شرقی موفق عمل کرده و با کمک ارتش آزاد سوریه و نیروهای عشایر که در اردن آموزش دیده اند، عناصر داعش را از مرزها دور کرده است.

با این حال همچنان گروه خالد بن ولید که با داعش بیعت کرده است، در شمال غرب اردن حضور دارد، هرچند در محاصره ارتش اردن است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها