مسی رئال مادرید را شوکه کرد ... لالیگا را به آتش کشید

مسی رئال مادرید را شوکه کرد ...  لالیگا را به آتش کشید
دوشنبه 4 ارديبهشت 1396 - 02:03

بارسلونا در دیداری جذاب و تماشایی توانست با نتیجه 3-2 رئال مادرید را شکست بدهد و امیدهایش برای قهرمانی در رقابت های این فصل لالیگا زنده نگه دارد.

العالم - گوناگون

در این دیدار پرهیجان دو تیم تا ثانیه های پایانی با نتیجه 2-2 مساوی بودند اما ضربه تماشایی لیونل مسی، بارسا را به پیروزی رساند.

رئال بازی را بهتر آغاز کرد و در همان دقیقه 2 بازی، یک برخورد مشکوک در محوطه جریمه بارسا بین اومتیتی و رونالدو، باعث شد تا رئالی ها از داور تقاضای اعلام پنالتی کنند اما داور دستور به ادامه کار داد.

برتری رئالی ها ادامه پیدا کرد اما موقعیت خاصی روی دروازه بارسا ایجاد نشد. پس از سپری شدن دقایق ابتدایی، بازیکنان بارسا کم کم ابتکار عمل را در دست گرفت و حرکت تکنیکی مسی در میانه زمین، باعث شد تا داور اولین کارت زرد بازی را به کاسمیرو نشان بدهد.

در ادامه بازی متعادل تر شد و بیشتر در میانه زمین در جریان بود. مهمترین اتفاق این دقایق برخورد آرنج مارسلو  با صورت مسی بود که به مصدومیت ستاره آرژانتینی منجر شد.

بازی به هر ترتیب ادامه داشت تا اینکه رئال در دقیقه 28 به گل رسید. روی یک ارسال به دهانه دروازه بارسا، ابتدا ضربه سرخیو راموس به تیر دروازه برخورد کرد و توپ برگشتی را کاسمیرو به راحتی وارد دروازه کرد.

بارسایی ها خیلی سریع به این گل واکنش نشان دادند و تنها 5 دقیقه بعد به گل تساوی رسیدند. روی یک حرکت هماهنگ تیمی و با پاس راکیتیچ، مسی صاحب توپ شد و بعد از پشت سر گذاشتن دو بازیکن حریف، با یک ضربه دقیق، دروازه را باز کرد.

سه دقیقه بعد نوبت مودریچ بود که با یک شوت خطرناک دروازه بارسا را تهدید کند اما واکنش تماشایی تراشتگن، دروازه آبی و اناری ها را بسته نگه داشت.

در دقیقه 39 بود که گرت بیل مصدوم شد و زیدان مجبور شد مارکو آسنسیو را به زمین بفرستد. در دقایق پایانی حملات دو تیم ادامه داشت اما توپی از خط دروازه ها عبور نکرد و نیمه اول با تساوی 1-1 به پایان رسید.

نیمه دوم را رئال بهتر آغاز کرد و در همان دقایق ابتدایی، چند بار تا آستانه باز کردن دروازه بارسا پیش رفتند اما واکنش های خوب تراشتگن روی ضربات کروس و بنزما، دروازه بارسا را بسته نگه داشت.


در دقیقه 55 آلکاسر صاحب یک موقعیت بسیار خوب شد اما ضربه ضعیف او در موقعیت تک به تک، به راحتی توسط کیلور ناواس دفع شد.

سه دقیقه بعد روی یک ضربه کرنر، ضربه سر جرارد پیکه می توانست دروازه رئال را باز کند اما باز هم کیلور ناواس ایستادگی کرد.

بعد از اینکه بازی برای دقایقی افت کرد، رئالی ها دو موقعیت بسیار خوب روی دروازه بارسا ایجاد کردند اما ضربات کریس رونالدو در چهارچوب بود.

در دقیقه 68 نوبت لوئیس سوارز بود تا شانس خود را در مقابل ناواس امتحان کند اما باز هم دروازه کاستاریکایی رئال دروازه تیمش را نجات داد.

حملات خطرناک دو تیم ادامه پیدا کرد و پس از اینکه ناواس شوت مسی را دفع کرد، نوبت مارکو آسنسیو رسید تا با یک حرکت خوب، دروازه بارسا را به خطر بیندازد اما تراشتگن ضربه او را با عکس العملی سریع در اختیار گرفت.

سرانجام در دقیقه 72 بود که بارسا به گل دوم رسید. ایوان راکیتیچ که پشت محوطه جریمه رئال صاحب توپ شده بود، بعد از یک حرکت عرضی ، با ضربه تماشایی پای چپ، توپ را به گوشه دروازه ناواس فرستاد.

4 دقیقه بعد شرایط برای رئال دشوار تر شد. تکل سرخیو راموس روی مسی در میانه زمین را داور با کارت قرمز مستقیم جریمه کرد تا رئال 10 نفره شود.

بارسا می توانست از این برتری نفری استفاده کند و خیلی زود به گل سوم برسد اما واکنش استثنایی ناواس روی ضربه جرارد پیکه، رئال را در بازی نگه داشت.

زیدان که نمی خواست در این بازنده شود، با یک تعویض هجومی، خامس را به جای بنزما به زمین فرستاد و این ستاره کلمبیایی در دقیقه 84، گل تساوی رئال را به ثمر رساند. روی ارسال عالی مارسلو به دهانه دروازه بود که خامس با یک ضربه دقیق، کار را تمام کرد.

در دقایق پایانی هر دو تیم تلاش زیادی برای زدن گل برتری انجام دادند و این بارسا بود که با ضربه لیونل مسی به گل رسید و توانست در این دیدار به سه امتیاز برسد.

 

منبع: ورزش 3

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها