آیا غرب بر قذافی جدید پیروز خواهدشد؟!

آیا غرب بر قذافی جدید پیروز خواهدشد؟!
دوشنبه 4 ارديبهشت 1396 - 10:36

"فرانک بوچارلی" هماهنگ کننده اروپایی "کمیته انقلابی بین المللی" لیبی ادعا کرد که پسر و وارث معمر قذافی آزاد شده است.

العالم - لیبی

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، فرانک بوچارلی ایتالیایی در مصاحبه با سایت Pravda.ru مدعی شده است، سیف الاسلام قذافی در مقابل شورای عالی قبایل لیبی سخنرانی کرده و ازسوی این شورا به عنوان رئيس دولت موقت لیبی انتخاب شده است. بدین ترتیب وی فرمان اخراج نیروهای اشغالگر (ناتو و سازمان ملل متحد) از لیبی را صادر خواهدکرد.

کمیته انقلابی بین المللی در سال 1967 توسط معمر قذافی تاسیس شد و ارگانی اجرایی برای انقلاب سبز محسوب می شود که قذافی را به قدرت رساند. به گفته فرانک، این کمیسیون دوباره در لیبی فعال خواهدشد.

این مقام ایتالیایی در پاسخ به اینکه، در صورت به قدرت رسیدن نظام قذافی چه اتفاقی خواهد افتاد، ادعا کرد: بازگشت نظام قذافی موضوعی اجتناب ناپذیر است. این مسئله برای نشست شورای عالی و آماده شدن آنها برای تصمیم گیری درمورد دولت انتقالی بسیار مهم است. بنابراین انتظار می رود در چند ماه آینده به منظور مشروعیت بخشیدن به این نظام در لیبی رخ دهد. حدود 80 درصد از قبایل به نفع این نظام رای خواهند داد چراکه آنها هنوز هم به معمر قذافی وفادار هستند.
هماهنگ کننده اتحادیه اروپا در کمیته انقلاب بین المللی لیبی افزود: ما هر روز در حال انجام مشاوره های منظم با قبایل لیبی هستیم و به تازگی تصمیمی درباره انتصاب سیف الاسلام قذافی به عنوان رئیس دولت موقت صادر شده است.  بر این اساس "عایشه قذافی" مسئول برقراری ارتباط با کشورهای خارجی خواهد بود.  ژنرال "علی کانا"، مسئول بخشی می شود که در آینده وزیر دفاع خواهدشد. بنابراین کاملا روشن است که همه وظایف از سوی مردم لیبی سازماندهی شده است.

وی اضافه کرد که لیبی از سال 2011 در اشغال به سر می برد و سازمان ملل و ناتو در امور داخلی این کشور دخالت و اموال آن را غارت می کنند. اما کاملاً روشن است که آنها به ناچار به شکست خود در لیبی اذعان خواهندکرد چراکه موفق نشدند به قدرت خود در این کشور مشروعیت ببخشند.
فرانک در پایان خاطرنشان کرد: امروز، آنها نمی توانند میان اکثریت قریب به اتفاق قبایل لیبی اتحاد برقرارکنند و حکومتی را روی کار آورند که جامعه بین المللی آن را به رسمیت بشناسد.
221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها