حزب‌الله:

سیاست عربستان در سوریه تهدیدی علیه لبنان است

سیاست عربستان در سوریه تهدیدی علیه لبنان است
دوشنبه 4 ارديبهشت 1396 - 12:04

عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان گفت: حمایت عربستان از النصره و آمریکا در سوریه تهدیدی واقعی برای ثبات لبنان است.

العالم ـ لبنان

به گزارش سایت العهد، نبیل قاووق، عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان در مراسم یادبودی که در حسینیه شهر عیترون جنوبی برگزار شد، اظهار داشت: سیاست عربستان در حمایت از جبهه النصره و آمریکا در سوریه تهدیدی واقعی برای ثبات لبنان است چراکه امنیت لبنان به امنیت سوریه وابسته است به همین علت زمانی که عملیات ما علیه خطر تکفیری‌ها در سوریه با موفقیت پایان یابد، ما از کشور و مردم خود دفاع کرده‌ایم و اگر تکفیری‌ها در آن طرف مرزهای لبنان بر مردم سوریه مسلط شوند، ما نمی‌توانیم پیش بینی کنیم وضعیت لبنان در آن صورت چگونه خواهد شد؟

شیخ قاووق گفت: دستاوردهای مقاومت در بیرون راندن گروه‌های تکفیری از الزبدانی، سرغایا، بلودان و مضایا دستاوردی استراتژیک و بزرگ در راستای حفظ و تقویت ثبات و امنیت لبنان است چراکه ما به این شکل خطر را از خاک کشور خود دور و راه را برای هرگونه نفوذی به خاک لبنان مسدود کردیم.

این عضو شورای مرکزی حزب‌الله در ادامه از موفقیت اخیر ارتش لبنان تقدیر کرد و افزود: ارتش لبنان ثبات و آرامش را در منطقه تثبیت و راه را برای ورود گروه‌های تکفیری مسدود کرد اما باید به عملیات ریشه کن سازی گروه‌های تکفیری در ارتفاعات عرسال و راس بعلبک ادامه دهد.

وی تصریح کرد: موفقیت‌ها و پیروزی‌های مقاومت در کنار پیروزی‌های ارتش لبنان در مبارزه با تروریسم کشور را در برابر خطر تکفیری حفظ کرد، با همکاری این دو لبنان می تواند مناطق باقی ماند را از دست تکفیری‌ها آزاد کرده و پیروزی جدیدی را رقم بزند.

عضو شورای مرکزی حزب الله همچنین درباره امور داخلی لبنان گفت: اگر قانون انتخابی جدید تا قبل از مهلت‌های قانونی تعیین شده، تصویب نشود، لبنان در آستانه فاجعه‌ قرار می‌گیرد. در صورتی که این امر محقق نشود، ثبات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی لبنان به خطر می‌افتد.

شیخ قاووق تاکید کرد: حزب‌الله در راستای دستیابی به توافق درخصوص قانون انتخابی جدید، امتیازاتی داده است، حزب‌الله در پیچش‌ها و کشمکش‌های موجود بر سر این قانون نقشی ندارد، کسانی که از این مساله ضرر می‌بیند، همان کسانی هستند که همچنان دست به توطئه و بازی‌های سیاسی می‌زنند و آنچه در دل دارند را پنهان می‌سازند.

این عضو شورای مرکزی حزب‌الله در ادامه تاکید کرد: کسانی که برای امتیازدهی جهت نجات کشور تصمیمی مسئولانه و ملی اتخاذ نمی‌کنند، مرتکب اشتباهی ملی در حق کشور خود می‌شوند.

منبع : ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها