لاوروف: ما تنش با غرب را انتخاب نکرده ایم

لاوروف: ما تنش با غرب را انتخاب نکرده ایم
دوشنبه 4 ارديبهشت 1396 - 16:38

وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد تنش روسیه با غرب انتخاب مسکو نبوده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سرگئی لاوروف امروز(دوشنبه) پیش از جلسه غیرعلنی با فدریکا موگرینی گفت : ما دوره سخت و پرچالشی را در روابط روسیه و غرب می گذرانیم. چنین شرایطی اصلا برای ما خوشایند نیست اما این ما نبودیم که انتخاب کردیم.

وزیرامور خارجه روسیه افزود : ما هنوز هم مصمم هستیم وحدت کامل را با اتحادیه اروپا بازگردانیم زیرا اتحادیه اروپا بزرگترین شریک تجاری و اقتصادی روسیه است و ملتهای دو طرف مشترکات زیادی دارند.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که امروز وارد مسکو شد، هم گفت : نبرد علیه تروریسم مطمئنا موضوعی است که ما را متحد می کند. من می خواهم دوباره همدردی و تسلیت صادقانه خود را به قربانیان حمله در سن پطرزبورگ روسیه اعلام کنم.

وی افزود : ما می خواهیم راه برون رفتی از جنگ سوریه پیدا کنیم. همچنین می خواهیم راهی برای برقراری ثبات در لیبی پیدا کنیم. ما می خواهیم با همکاری یکدیگر با برخی از تهدیدات امنیتی که جهان ما امروز با آنها روبروست از جمله بحران در شبه جزیره کره مقابله کنیم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد : ما علاقه مندیم همکاری قویی با روسیه برای پیدا کردن زمینه های مشترک برای تقویت نظم جهانی مبتنی بر قانون و مقررات داشته باشیم.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها