24 هزار سوری در الغوطه دمشق در اسارت گروه های مسلح هستند

24 هزار سوری در الغوطه دمشق در اسارت گروه های مسلح هستند
دوشنبه 4 ارديبهشت 1396 - 17:30

وزارت اطلاع رسانی سوریه همایشی برگزار کرد که در حاشیه آن تعدادی از افراد زجر کشیده از فعالیت های گروههای تروریستی دست به افشاگری درباره جنایت های گروههای مسلح زدند.

العالم سوریه

به گزارش خبرنگار شبکه العالم درحاشیه این همایش و گفت و گوها که درسالن کنفرانس ها در کتابخانه اسد صورت گرفت، مسائل و نتایجی مهم مربوط به آثار وپیامدهای جنگ درسوریه بر زندگی سوری ها و ثبات آنان درنتیجه دخالت های خارجی و تحریک اهالی به دست آمد و ازجمله مسائل غافلگیر کننده، سخنان زنی بود که از اسارت گروه های مسلح خارج شده است.

اما این زن چه گفت؟
 یکی از زنان حاضر در جلسه با نام اختصاری (ر- ح) که از اسارت گروه های مسلح آزاد شده بود، از جای خود برخاست و با محمد رامز ترجمان وزیر اطلاع رسانی سوریه درباره درد و رنج افرادی سخن گفت که به اسارت گروه های مسلح در الغوطه درآمده اند.
وی درباره نقش رسانه ها در پرداختن به این موضوع و پوشش آن سوال کرد.
این زن اسیر در نزد گروه های مسلح درپیامی به مقامات مسئول، خواهان پرداختن به موضوع اسرای سوری به ویژه اسرایی است که در الغوطه و عدرا العمالیه به اسارت گروه های مسلح درآمده اند و باید برای آزادی آنان تلاش کرد.
خبرنگار هاشتگ سیریا در دیداری با این زن، از او درباره جزئیات این فاجعه سوری سخن گفت و این زن اظهار داشت 24 هزار اسیر ازجمله زن و کودک در اسارت گروه های مسلح درمنطقه شامل فیلق الرحمن، جبهه النصره یا احرار الشام وغیره هستند.
وی افزود گزارش هایی که رسانه ها عموماً به آن می پردازند، مختص اسرای الغوطه نیست وهیچ توجهی به آنان نمی شود وکسی نیست که درباره وضعیت آنان سخن بگوید.

این زن سوری که از اسارت گروه های مسلح آزاد شده است، به توصیف وضعیت اسرا درتحمل گرسنگی وکتک خوردن دربرخی اوقات طبق قوانین وضع شده ازسوی گروه های مسلح پرداخت.
این زن آزاد شده گفت که دو سال و 8 ماه را در اسارت گروه های مسلح در الغوطه بوده و همه نوع رنج وسختی را تحمل کرده است و وی به همراه سه نفر دیگر درجریان مبادله اسرا آزاد شده و برخی افراد هستند که از سه سال پیش دراسارت گروه های مسلح قرار دارند.
به گفته وی ، خبرهای منتشره حاکی ازوجود 1200 اسیر است که فقط در منطقه عدرا العمالیه ناپدید شده اند.
215

پربیننده ترین خبرها