باور روس ها به تحقق دستاوردهای مهم پوتین

باور روس ها به تحقق دستاوردهای مهم پوتین
دوشنبه 4 ارديبهشت 1396 - 18:29

نظرسنجی جدید در روسیه نشان داد که بسیاری از روس ها به ولادیمیر پوتین اعتماد دارند و افزایش توانمندی های ارتش و تقویت مواضع کشورشان در سطح بین المللی را از مهمترین دستاوردهای پوتین در دوران ریاست جمهوری اش قلمداد می کنند.

العالم - اروپا

به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری "اینترفاکس"، براساس تازه ترین نظرسنجی انجام شده توسط مرکز مطالعات افکار عمومی "لیوادا"، بیش از 72 درصد از شهروندان روس به پوتین اعتماد دارند در حالیکه حدود 19 درصد از عدم اعتماد به وی سخن گفتند و حدود نه درصد نیز موضع خود را در این باره اعلام نکردند.

این بررسی همچنین نشان داد که 32 درصد از روس ها حمایت خود را از پوتین اعلام کردند و 10 درصد نیز رئیس جمهورشان را دوست داشتند. همچنین 27٪ آنها گفتند که نمی تواند در مورد پوتین چیز بدی بگویند، 17٪ نیز درمورد رئيس جمهوری روسیه موضع بی طرفانه ای داشتند و حدود 14٪ آنها هم به پوتین منفعلانه و یا با احتیاط می نگریستند.

شرکت کنندگان در این نظرسنجی، مهمترین دستاوردهای پوتین را افزایش توانمندی های ارتش به میزان (17%)، تقویت مواضع بین المللی روسیه (14%)،  حفاظت از امنیت و ثبات سیاسی (8%) و حل و فصل پرونده چچن (8%) عنوان کردند.

شرکت کنندگان در این نظرسنجی همچنین، مبارزه با فساد (32%)، بالا بردن استاندارد زندگی (32٪)، توسعه اقتصادی کشور (26٪) و کاهش نفوذ تجار ثروتمند (21٪) را از مهمترین مواردی برشمردند که رئيس جمهوری روسیه دراین زمینه کمترین موفقیت را داشته است.

گفتنی است که این نظرسنجی از حدود 1600 شهروند روس در بیش از  137 منطقه از این کشور در فاصله زمانی 7  تا 10 آوریل جاری انجام شده است.
221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها