اوباما بعد از ماهها کجا ظاهر می شود ؟

اوباما بعد از ماهها کجا ظاهر می شود ؟
دوشنبه 4 ارديبهشت 1396 - 19:23

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا پس از سه ماه غیبت از انظارعمومی قرار است اولین سخنرانی‌اش بعد از ترک کاخ سفید در جمع دانشجویان دانشگاه شیکاگو انجام دهد. وی یکی از استادان حقوق اساسی در این دانشگاه است.

العالم - آمریکا

به گزارش پایگاه ایتنرنتی "دیلی تلگراف"، اوباما با رهبران جوان در شهر شیکاگو دیدار خواهد کرد و به گشت و گذار در محله های جنوب این شهر خواهد پرداخت، جایی که مبارزات انتخاباتی خود را در هر دو دوره برای ورود به کاخ سفید از آنجا آغاز کرده بود و در 20 ژانویه با به قدرت رسیدن ترامپ به پایان رسید.

"رام ایمانوئل" رئیس شهرداری شیکاگو که در زمان ریاست جمهوری اوباما رئیس دفتر کارکنان کاخ سفید بود می گوید: افتخار می کنم که اوباما شیکاگو را به عنوان آخرین شهر برای سخنرانی خود به عنوان رئيس جمهوری و اولین محل برای سخنرانی پس از ترک ریاست جمهوری انتخاب کرده است.

وی افزود: فکر می کنم این نشان دهنده تعهد احساسی و همچنین فکری اوباما به این شهر است که آن را مانند زادگاه خود می داند.

اوباما در هاوایی بزرگ شد و هنوز هم مالک یک خانه در شیکاگو است. انتظار می رود که رئيس جمهوری سابق و همسرش میشل، پس از فارغ التحصیل شدن دختر کوچکشان ساشا از دبیرستان از واشنگتن به نیویورک نقل مکان کنند.

اوباما در حالی مجدداً در عرصه فعالیت های سیاسی و اجتماعی ظاهر می‌شود که دوره چند ماهه‌ای بعد از ترک ریاست جمهوری را صرف استراحت و تفریح و پرداختن به زندگی شخصی خود کرد.

همچنین طی این دوره چندین بار اوباما در شهر نیویورک در حال دیدار با دخترش مالیا مشاهده شد.

اوباما هنگام کناره‌گیری از ریاست جمهوری به حامیانش وعده داده بود که همچنان به لحاظ سیاسی فعال خواهد بود هرچند که درباره چگونگی آن توضیح نداد.

دیدار اوباما با دانشجویان دانشگاه شیکاگو و سخنرانی‌اش قرار است روز دوشنبه با محوریت سازماندهی گروهی و مدیریت مدنی انجام شود.

اوباما همچنین نخستین فعالیت سیاسی‌اش را در شیکاگو به جریان انداخته و مدیریت یک طرح ثبت رای دهندگان با عنوان "پروژه رای دادن" را به عهده دارد.

دفتر روابط عمومی رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: این برنامه بخشی از هدف اوباما برای دوره پس از ریاست جمهوری به منظور تشویق و حمایت نسل آینده رهبران از طریق تقویت گروه‌ها در سراسر کشور و جهان است.

براساس گزارش نیویورک،‌ اوباما برنامه‌ریزی کرده تا چند سخنرانی با دریافت پول انجام دهد و یک مراسم اعطای جوایز در بوستون نیز شرکت کند.
221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها