بازگشت 1200 میلیارد تومان به صندوق بازنشستگی

بازگشت 1200 میلیارد تومان به صندوق بازنشستگی
دوشنبه 4 ارديبهشت 1396 - 22:34

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از قوه قضائیه به علت رسیدگی به پرونده های فساد مالی این صندوق و بازگرداندن بیش از 1200 میلیارد تومان از دارائی های بازنشستگان تقدیر و تشکر کرد .

العالم - ایران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، محمود اسلامیان در مصاحبه با خبرنگاران تعداد پرونده های فساد مالی در صندوق بازنشستگی کشوری را 10 پرونده برشمرد و گفت: دستگاه قضا موفق شده است از این تعداد پرونده فساد مالی تکلیف 8 پرونده را روشن و به سرانجام برساند.

وی به دو فساد مالی دیگر که هنوز پرونده آنها به سرانجام نرسیده است اشاره کرد و از مسئولان قوه قضائیه خواست با ایجاد بازپرس ویژه ای رسیدگی به این پرونده ها را بصورت خاص تسریع بخشند.

اسلامیان با اشاره به اینکه یکی از پرونده متعلق به اقایی به نام (م ن) ساکن لس آنجلس امریکا متهم به اختلاس 120 میلیون دلار از یکی از شرکت های پتروشیمی است گفت: متاسفانه برخی مدیران پیشین در دولت گذشته این مبلغ را برخلاف قوانین تجارت در اختیار متهم قرار می دهند بدون اینکه از وی ضمانتی دریافت کنند.

وی با بیان اینکه درزمان حاضر فقط 20 میلیون دلار آن به صندوق بازگشته است از مسئولان دستگاه قضا خواست با توجه به مشخص بودن متهمان این پرونده رسیدگی به این پرونده و همچنین پرونده دوم را در دستور کار خود قرار دهند.

اسلامیان پرونده دوم را مربوط به فردی که برای خرید نفت کش 250 میلیون یورو دریافت می کند و تنها 5 کشتی را به ارزش 80 میلیون یورو تحویل می دهد.

وی گفت: متاسفانه کسانی که به مردم خیانت می کنند آگاهانه پول دو میلیون نفر را می برند و هیچ شخصی هم پاسخگو نیست در حالی که متهمان این دو پرونده مشخص است.

پربیننده ترین خبرها