انتصاب رئیس ستاد فرهنگیان روحانی؛

نجفی: دولت بعدی روحانی باید جوان و پرتحرک باشد

نجفی: دولت بعدی روحانی باید جوان و پرتحرک باشد
سه شنبه 5 ارديبهشت 1396 - 11:07

محمدعلی نجفی رئیس ستاد فرهنگیان حجت الاسلام حسن روحانی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شد.

العالم- ایران

محمد علی نجفی رئیس ستاد فرهنگیان حجت الاسلام حسن روحانی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز سه شنبه در نشست خبری با بیان اینکه در رابطه با فعالیت‌های ستاد آقای روحانی حساب ویژه‌ای به موضوع فرهنگی داریم، گفت: ستاد فرهنگی آقای روحانی ستاد مستقلی مخصوص فرهنگیان است.

وی افزود: در استان‌ها هم  زیر نظر ستاد انتخاباتی آقای دکتر روحانی رئیس بخش فرهنگیان داریم.

رئیس ستاد فرهنگیان روحانی از برگزاری همایش بزرگ معلمان با حضور روحانی در هفته معلم خبر داد و گفت: در این همایش از سراسر کشور معلمان حضور خواهند داشت.

نجفی ادامه داد:  در دولت اول روحانی در حوزه برنامه‌ریزی و اجرا، برنامه‌هایی مدنظر بود که آموزش و پرورش در  اولویت بود اما در اولویت‌های اول نبود. به هر حال در آن برهه مسائل دیگری مانند عبور از تحریم‌ها و لغو قطعنامه‌ها و مسائل اقتصادی از اولویت بالایی برخوردار بود.

وی افزود: سال 92 شرایط ویژه‌ای داشتیم اما مطمئنیم در دولت بعدی دکتر روحانی آموزش و پرورش جزو اولویت‌های اول دولت قرار خواهد گرفت. البته درباره حقوق و مزایای فرهنگیان دولت در حد توان تلاش خود را کرده است.

رئیس ستاد فرهنگیان روحانی تصریح کرد: درآمد نقتی حدود 258 میلیارد دلار بود امادر سال‌های 92 تا 95 کل درآمد ارزی کشور از فروش نفت 156 میلیارد دلار بوده است. یعنی در دوره دکتر روحانی چیزی حدود 100 میلیارد دلار کمتر شده است بنابراین دولت در این شرایط نمی‌تواند همه اهداف خود را به درستی به اجرا بگذارد.

وی در پاسخ به سوالی مینی بر اینکه آیا شما در دولت بعدی در رأس وزارت آموزش پروش خواهید بود، گفت: آقای دکتر روحانی درباره دولت بعدی‌شان و مصداق‌های آن تصمیمی نگرفتند و فکری نشده است اما روحانی معتقد است دولت بعدی، باید دولت جوان و پرتحرکی باشد تا بتواند اهداف مورد نظر ایشان و مردم را برآورده کند.

نجفی با اشاره به موضوع صندوق ذخیره‌ فرهنگیان، گفت: باید روشن شود چه بخشی از این تخلفات مربوط به صندوق است و چقدر از آن مربوط به وام‌هایی است که بانک سرمایه داده است چراکه بخشی از وام‌های پرداخت شده بازنگشته و تبدیل به مطالبه معوق شده است.

وی ادامه داد: باید مشخص شود که تخلفات صندوق و وام‌های بانک سرمایه چه میزان مربوط به سال 92 و قبل از آن است و چه میزان مربوط به دولت یازدهم است.رقم کمی از بدهی صندوق مربوط به دولت یازدهم است

رئیس ستاد فرهنگیان روحانی، اظهار داشت: روحانی امتیاز بیشتری نسبت به دیگر کاندیداها دارد و کشور را بهتر می‌توانند به نقطه ایده‌آل حرکت دهد. این دولت علی رغم مشکلاتی که با آن مواجه بوده در ارتباط با آموزش و پرورش اقدامات خوبی انجام داده است.

نجفی با اشاره به برکناری فانی از وزارت آموزش و پرورش، گفت: بعد از مدتی که دولت احساس کرد فرهنگیان از عملکرد فانی راضی نیستند صرفاً برای احترام گذاشتن به نظر فرهنگیان وزیر جدیدی را انتخاب کرد هرچند آقای روحانی از ایشان نارضایتی نداشتند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها