گوترش:

یمن به بیش از یک میلیارد دلار کمک بشر دوستانه نیاز دارد

یمن به بیش از یک میلیارد دلار کمک بشر دوستانه نیاز دارد
سه شنبه 5 ارديبهشت 1396 - 17:47

«آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل در مراسم افتتاحیه نشست حمایت مالی از یمن در ژنو گفت: در حال حاضر 19 میلیون یمنی به بیش از یک میلیارد دلار کمک بشر دوستانه نیاز دارند.

العالم - یمن

به گزارش پایگاه خبری الیمن الان، گوترش امروز (سه شنبه) در نشست حمایت از یمن در ژنو افزود: کودکان یمن از سوء تغذیه شدید رنج می برند و در معرض خطر مرگ قرار دارند به طوری که 50 کودک یمنی هر روز بر اثر بدی اوضاع بشری کشته می شوند و میلیون ها یمنی هم با خطر انواع بیماری مواجه هستند.

وی با تاکید بر اینکه راه حل سیاسی تنها راه حل پایان دادن به جنگ یمن است، افزود: جنگ یمن موجب شد تا بیش از دو میلیون کودک از آموزش محروم شوند.

سوئیس و سوئد امروز (سه شنبه) میزبان نشست وزارتی کمک به یمن در مقر سازمان ملل در ژنو با حضور آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل برای جمع آوری کمک های مالی برای مقابله با بحران انسانی در یمن هستند.

سازمان ملل پیش از این اعلام کرده بود که در یمن 17 میلیون نفر از نبود امنیت غذایی و 6.8 میلیون تن در مرز گرسنگی قرار دارند.

عربستان همراه با چند کشور دیگر از ششم فروردین سال 94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد .این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار بیش از 12 هزار یمنی، زخمی شدن ده ها هزار تن و همچنین آواره شدن میلیون ها یمنی و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها