"ماهی سمی نصر الله" به سواحل اسرائیل بازگشت

سه شنبه 5 ارديبهشت 1396 - 21:27

"ماهی نصر الله" اسمی است که سالها پیش روزنامه "معاریو"، چاپ رژیم صهیونیستی بر نوعی ماهی زیبای سمی گذاشت که زهرش می تواند انسان را فلج کند و بکشد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش پایگاه خبری "روسیا الیوم"، از سال 2007 که این ماهی در آبهای منطقه ای فلسطین اشغالی پیدا شد، سئوال هایی درباره این پدیده عجیب از دانشمندان و محققان مطرح شد. البته آنچه در تحقیقات درباره این ماهی مطرح است، علت نامگذاری و مفاهیم اجتماعی آن است نه زهر این ماهی و شدت خطر آن.
این روزها رسانه های رژیم صهیونیستی بار دیگر موضوع ماهی نصر الله را که به یک خطر واقعی وملموس تبدیل شده است، مطرح کرده اند. طرح دوباره این موضوع در چارچوب برداشت های اجتماعی مرتبط به این نامگذاری و حاصل ترس از دبیر کل و موشکهای حزب الله لبنان بوده است. به همین دلیل، صهیونیست ها هرگونه تهدیدی را - از هر منبعی - به نصر الله نسبت می دهند.

رسانه های عبری نوشته اند با ورود آب های دریای سرخ به دریای مدیترانه از طریق کانال سوئز، تعداد این ماهی ها در آبهای منطقه ای فلسطین اشغالی افزایش یافته و به تبع آن ترس از این نوع ماهی نیز شدت گرفته است. همین امر مقامات رژیم اشغالگر را بر آن داشته است تا عکس هایی از این ماهی را همراه با هشدارهای ویژه با عنوان "تحت تعقیب" در سراسر مناطق ساحلی و باشگاه های غواصی پخش کنند.
اندکی پیش از این نیز روزنامه "هاارتس"، مقاله ای را درباره شخصیت سید حسن نصر الله، دبیر کل حزب الله منتشر کرده و به تحلیل نفوذ این شخصیت در عمق باورهای صهیونیست ها پرداخته است.
دراین مقاله آمده است که "پدیده نصر الله" در گذر سالهای طولانی در رسانه های اسرائیلی به عنوان یک شخصیت مورد اعتماد و مؤثر ساخته شده است.
نویسنده در این مقاله اذعان کرده است که همین سید حسن نصر الله بود که ارتش اسرائیل را وادار به عقب نشینی از لبنان کرد و بازدارندگی بسیار قدرتمند و بی نظیری را در مقابل "اسرائیل" ایجاد کرد. کاری که هیچ یک از کشورهای عرب همسایه اسرائیل نتوانستند انجام دهند.
208

 

پربیننده ترین خبرها