ارتش اسراییل در بیم و هراس از حزب‌الله به‌سر می‌برد

ارتش اسراییل در بیم و هراس از حزب‌الله به‌سر می‌برد
سه شنبه 5 ارديبهشت 1396 - 23:13

کارشناس صهیونیست با اشاره به اینکه مرزهای شمالی فلسطین اشغالی با لبنان روی آرامش نمی بیند تاکید کرد که نیروهای اسرائیل در بیم و هراس به سر می برند.

العالم - فلسطین اشغالی

پایگاه خبری العهد در گزارشی نوشت، ایال زیسر Eyal Zisser، نویسنده صهیونیست و کارشناس امور خاور میانه [غرب آسیا] و آفریقا در دانشگاه تل آویو در یادداشتی در روزنامه اسرائیل هایوم (اسرائیل امروز) به وضع مرزهای شمالی و پیامدهای تحولات آن بر رژیم صهیونیستی اشاره کرد و نوشت: مرزهای شمالی روی آرامش نمی بیند. صرفا، همین هفته پیش بود که حزب الله زمینه سفر ده ها خبرنگار را برای بازدید از مرزهای مشترک با فلسطین اشغالی فراهم کرد تا نشان دهد که چه کسی در لبنان دارای قدرت است. مسئولان حزب الله که این خبرنگاران را همراهی می کردند با افتخار می گفتند که اسرائیل از ورود به مناطق ممنوع در مرزهای شمالی پرهیز می کند و به علت بیم و هراس از نیروهای حزب الله، در حال احداث سنگر و کانال و ساخت استحکامات برای نیروهایش است.

این کارشناس صهیونیست افزود: بامداد روز یکشنبه گذشته، از منطقه قنیطره سوریه خبر رسید که سه تن از نیروهای حاضر در منطقه جولان و وابسته به سوریه ترور شدند. این اقدام و عملیات به اسرائیل نسبت داده شد. یک ماه پیش نیز یکی از فرماندهان [سوری] در حمله هوایی ترور شد. آن زمان اسرائیل به طور غیر مستقیم اعلام کرد که مسئول این حمله است و فرد کشته شده نیز درصدد اجرای عملیات تروریستی بوده است.

حوادثی که در مناطق مرزی روی می دهد، دو هفته پس از حمله موشکی آمریکا به سوریه آغاز شد. این حمله البته گام مهمی بود و دارای اهمیت نمادین است، اما به هر روی اقدام مقطعی و یکجانبه و بی هیچ تتمه و دنباله ای و بی هیچ راهبرد واضحی صورت گرفت و به معنای عملی شدن حجم زیادی از سخنانی بود که در واشنگتن درباره ضرورت کناره گیری بشار اسد رئیس جمهور سوریه از قدرت ایراد می شود.

به نوشته این تحلیلگر، در چنین شرایطی اسرائیل بر جبهه بلندی های جولان متمرکز شده است، جبهه ای که ایران و حزب الله به صورت غیر مستقیم درصدد تبدیل آن به عرصه ای برای بازی علیه اسرائیل و با استفاده از نیروهای بشار اسد هستند. بشار اسد تلاش می کند با کمک ایران و حزب الله و البته با حمایت روسیه به مناطق مرزی بازگردد. در این خصوص، روسیه به رویارویی موجود بین اسرائیل با حزب الله و ایران توجهی ندارد، اما بی هیچ شکی برای تاثیرگذاری بر آنها با هدف ممانعت از خواست آنها تلاش خواهد کرد. از این رو، اسرائیل چاره ای جز اداره و مدیریت نبرد بین جنگ را ندارد، به امید اینکه در صورت آتش افروزی جنگ، بار آن برای اسرائیل گران و سنگین نباشد.

 

منبع: مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما

پربیننده ترین خبرها