کارشناسان: نقطه ضعف کرۀ شمالی این است ...

کارشناسان: نقطه ضعف کرۀ شمالی این است ...
سه شنبه 5 ارديبهشت 1396 - 23:17

برخی کارشناسان کرۀ جنوبی، کرۀ شمالی را در هدف قرار دادنِ موشک های کرۀ جنوبی و آمریکا ناتوان دانستند.

 العالم – آسیا

کارشناسان بنیاد مشکلات خاور دور در کرۀ جنوبی، بر این باورند که پیونگ یانگ، در حال حاضر، با سامانه های ضد هوایی که در اختیار دارد، قادر به مقابله با موشک های آمریکا و کرۀ جنوبی نیست.

به نوشتۀ خبرگزاری «یونهاب» گزارش این کارشناسان کره جنوبی، در زمانی منتشر می شود که ارتش کرۀ جنوبی، تمام تمرکز خود را برای توسعۀ سامانه ای مبذول کرده است که «Kill-Chain» نام گرفته و هدف از آن، استفاده برای حملۀ پیشدستانه است و گفته می شود که در سال 2022 آمادۀ بهره برداری خواهد بود.

در این گزارش تاکید شده است که کرۀ شمالی زنجیره ای از سامانه های موشکی ضدهوایی خود را در پیونگ یانگ، پایتخت این کشور و همچنین اطراف پایگاه های نظامی اصلی خود نصب کرده است و این کار، با استفاده از تجربه های جنگی کره در سال های 1950 و 1953 صورت گرفته است.

به گفتۀ این کارشناسنان، پیونگ یانگ در حال حاضر، 179 فروند موشک زمین به هوای «SA-2» با 30 کیلومتر برد و 38 فروند موشک «SA-5» با 150 کیلومتر برد و همچنین شماری موشک «SA-3» با 15 کیلومتر برد در اختیار دارد.

کارشناسان کرۀ جنوبی بر این باورند که این موشک ها، قدیمی هستند و متعلق به دهه های پنجاه و شصتِ قرن گذشته هستند و ویژگی های آن ها در مقایسه با موشک های پاتریوت آمریکا، بسیار عقب مانده اند. کرۀ شمالی در حال حاضر، در پی بهبود بخشیدن به ویژگی های موشک های خود و همچنین به روزسازی سکوهای سیار و خودران شلیک این موشک هاست.

205

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها