القاعده مسئولیت انفجار متروی روسیه را به عهده گرفت

القاعده مسئولیت انفجار متروی روسیه را به عهده گرفت
چهارشنبه 6 ارديبهشت 1396 - 00:07

یک گروه وابسته به القاعده مسئولیت حمله تروریستی فروردین ماه در متروی سن‌پترزبورگ را بر عهده گرفته و به مردم روسیه هشدار داده که باید هزینه مبارزه ارتششان با تروریست‌های سوریه را بپردازند.

العالم - اروپا

گروهی به نام «گردان الامام الشامل» که با القاعده در ارتباط است، مسئولیت بمب‌گذاری انتحاری در متروی سن‌پترزبورگ را بر عهده گرفت.

این گروه اعلام کرده که «اکبر جان جلیلُف» از عوامل این گروه در روز 14 فروردین، خود را در میان مسافران مترو منفجر کرده است.

در بیانیه الامام الشامل، دولت روسیه خطاب قرار گرفته و به سران کرملین هشدار داده شده که «شما از شکست در افغانستان عبرت نگرفتید؛ این ابتدای کار است و آنچه انتظار شما را می‌کشد، وحشتناک‌تر از انفجار سن‌پترزبورگ خواهد بود.»

در بیانیه این گروه تروریستی به مبارزه ارتش روسیه با تروریست‌ها در سوریه هم اشاره شده و خطاب به مردم روسیه آمده: «تا زمانی که مانع از دخالت کشورتان در سرزمین‌های اسلامی نشوید، بایستی هزینه این مداخله را بپردازید.»

امام شامل که با نام شیخ شامل هم شناخته می‌شود، از رهبران مذهبی مبارزه با دولت تزاری روسیه در سال‌های دور بود که در سال 1871 در مدینه درگذشت.

در انفجار 14 فروردین امسال در متروی سن‌پترزبورگ 14 نفر کشته و 45 تن زخمی شدند. دستگاه اطلاعاتی روسیه همان روزها هویت عامل انتحاری را اکبرجان جلیلُف از اتباع قرقیزستان اعلام کرده بود.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها