شرکت امنیت کامپیوتری آمریکا:

حملات سایبری علیه عربستان سعودی ادامه دارد

حملات سایبری علیه عربستان سعودی ادامه دارد
چهارشنبه 6 ارديبهشت 1396 - 19:45

شرکت امنیت کامپیوتری آمریکا گفت که حملات سایبری علیه عربستان سعودی ادامه دارد.

العالم - عربستان سعودی

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، محققان در شرکت امنیت کامپیوتر آمریکایی مک‌آفی اعلام کردند که حملات سایبری که طی ماه‌های اخیر به عربستان سعودی آسیب زده بود، ادامه دارد.

براساس گزارش «اسوشیتدپرس»، پیش از انتشار این مطلب روز چهارشنبه رئیس شرکت مک‌‌آفی گفت که آخرین‌ نفوذهای‌ سایبری بسیار شبیه به هم و حتی بدتراز نرم‌افزارهای مخربی است که در سال 2012 به کامپیوترهای شرکت نفتی دولتی عربستان آسیب زدند.

نفوذ سایبری سال 2012 که در شرکت‌های سعودی آرامکو شرکت نفتی عربستان، میدان‌های گازی قطر و شرکت راس‌گس سبب تخریب ده‌ها هزار کامپیوتر شد از جمله جدی‌ترین حملات سایبری انجام شده بود. از این رو آمریکا نیز این حمله را با عنوان بزرگ‌ترین حمله سایبری و مخربی که تاکنون دیده بود، معرفی کرد.

شرکت مک‌آفی با انعکاس تحقیقاتی که توسط افراد دیگر در این مورد صورت گرفته بود، گفت: حملات سایبری اخیر از کدهای مخربی که در نفوذ سایبری سال 2012 مورد استفاده قرار گرفته بود شدیدتر و مخرب‌تر است.

این شرکت به نقل از امنیت سایبری آمریکا گفت: کدهای مخرب این حملات که از گروه هکری شناخته شده «راکت کیتن» دریافت شده بود و همچنین زیرساخت‌های دیجیتالی مورد استفاده در یک جاسوسی سایبری با نام اویل ریگ (OilRig)، کم و بیش در ارتباط با ایران است.

گفتنی است؛ مقامات سعودی و رسانه‌های خبری اطلاعات کمی درباره این حمله ارائه کردند./فارس

پربیننده ترین خبرها