روسیه:

سامانه‌های دفاعی آمریکا پوششی برای حمله اتمی است

سامانه‌های دفاعی آمریکا پوششی برای حمله اتمی است
پنج‌شنبه 7 ارديبهشت 1396 - 00:08

معاون اداره عملیات ستاد مشترک نیروهای مسلح روسیه گفت استقرار سامانه‌های موشکی آمریکا در نقاط مختلف جهان می‌تواند پوششی برای دستیابی به حمله اتمی به روسیه باشد.

العالم - آمریکا - اروپا

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سرلشگر «ویکتور پوزنیخیر» معاون اداره عملیات ستاد مشترک نیروهای مسلح روسیه روز چهارشنبه استقرار سامانه‌های موشکی آمریکا در نقاط مختلف جهان را تهدیدی برای روسیه دانست.

آمریکا از مدت‌ها قبل به بهانه‌های مختلف از جمله مقابله با توان موشکی ایران و کره شمالی در حال استقرار سامانه‌های موشکی در اروپا و شبه جزیره کره است.

مسکو بارها از این اقدام آمریکا انتقاد کرده و هدف اصلی از استقرار این سامانه‌های موشکی را مقابله با روسیه دانسته است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، پوزنیخیر گفت: «حضور پایگاه‌‌های دفاع موشکی ایالات متحده در اروپا، کشتی‌های حامل دفاع موشکی در دریاها و اقیانوس‌های همجوار روسیه، قابلیت مخفی بسیار قدرتمندی برای انجام یک حمله اتمی ناگهانی علیه فدراسیون روسیه، ایجاد می‌کند.»

وی افزود: بررسی‌ها و شبیه‌سازی‌های رایانه‌ای متخصصان روس نشان می‌دهد که بر خلاف ادعای آمریکا، سامانه‌های دفاع موشکی این کشور به سمت روسیه و چین نشانه رفته‌اند.

پوزنیخیر گفت: «نمایندگان روسیه همواره توجه طرف آمریکایی را جلب خطری کرده‌اند که سامانه‌های دفاع موشکی متوجه موازنه تسلیحات راهبردی می‌کنند. اما این واقعیت‌ها نادیده گرفته شده است.»

این فرمانده روس افزود: «ایالات متحده ادعا می‌کند که این سامانه‌ها به سمت روسیه و چین نشانه نرفته‌اند... اما شبیه‌سازی‌های رایانه‌ای خلاف این ادعا را نشان می‌دهد.»

معاون اداره عملیات ستاد مشترک نیروهای مسلح هشدار داد که استقرار سامانه‌های موشکی آمریکا در نقاط مختلف جهان می‌تواند به شکل‌گیری رقابت تسلیحاتی در جهان منجر شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها