تاثیر برجام برروابط ایران و لهستان

تاثیر برجام برروابط ایران و لهستان
پنج‌شنبه 7 ارديبهشت 1396 - 01:00

معاون وزیر خارجه لهستان: برجام گشایش بزرگی در ازسرگیری و گسترش همکاری های ایران و لهستان ایجاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، خانم "یوآننا ورونتسکا " روز چهارشنبه در دیدار با مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه ضمن اظهار رضایت از عملکرد روابط دو کشور طی سالهای اخیر و امیدواری به توسعه و ارتقای مناسبات در آینده، اعلام داشت: روابط ایران و لهستان بیش از ۵۰۰ سال قدمت دارد و همواره دوستانه بوده است.

ورونتسکا افزود: لهستانی ها از ایران بخاطر پناه دادن و پذیرائی از آوارگان لهستانی در جنگ جهانی دوم خاطره و تصویر مثبت و خوبی دارند. برای گسترش همکاریها و تعاملات همه جانبه با ایران اهمیت زیادی قائل هستیم و طی دو سال اخیر شاهد پویائی و تبادل هیاتها در سطوح و زمینه های مختلف بوده ایم.

وی گفت : برای برجام که گشایش بزرگی را در راستای از سرگیری و گسترش همکاریها فراهم کرده است اهمیت زیادی قائلیم و شرکتهای لهستانی مشتاق به همکاری با ایران هستند.

معاون وزیر خارجه لهستان تاکید کرد: در راستای تسهیل و پیشبرد بهتر همکاریهای اقتصادی و تجاری، اقدام به تاسیس دفتر تجاری در تهران نموده ایم. دو کشور از ظرفیتها و قابلیتهای زیادی برای ایجاد و گسترش همکاریها در زمینه انرژی، نفت و گاز، مواد غذائی، پزشکی هسته ای، انرژی سبز، زیست محیطی، حمل و نقل دریائی، کشتی سازی، علمی و تحقیقاتی، تبادل استاد و دانشجو و فرهنگی برخوردار هستند و برقراری پرواز مستقیم میان دو کشور مورد تشویق و حمایت ماست. وی با حمایت از ارائه تسهیلات بانکی و مالی برای فعالیت شرکتها گفت برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی می تواند در جهت گسترش روابط موثر باشد.

تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه که به دعوت معاون وزارت امور خارجه لهستان و در چارچوب رایزنی های سیاسی به ورشو سفر کرده است ، در این دیدار با ‌اشاره به روابط خوب دو کشور اظهار داشت: ایران برای همکاری با لهستان محدویتی قائل نیست و آماده همکاریهای متنوع با لهستان در زمینه های مختلف می باشد.

وی افزود: طی سالهای اخیر، شاهد افزایش تبادل هیاتها اعم از سیاسی، پارلمانی، اقتصادی، فرهنگی و علمی میان دو کشور بوده ایم و بعد از برجام، شرایط برای همکاری بیشتر و جدی تر شده است.

در این ملاقات طرفین ضمن تبادل نظر در خصوص آخرین تحولات و بحرانهای منطقه ای مخصوصا بحران سوریه و یمن، بر ضرورت تداوم رایزنی ها جهت یافتن راه حلهای سیاسی و دیپلماتیک و ارائه کمکهای انسادوستانه تاکید کردند.

معاون وزارت خارجه کشورمان در ادامه حضور در ورشو، با معاونین مجلس نمایندگان و مجلس سنای لهستان نیز ملاقات کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها