تداوم کاهش بهای جهانی نفت و طلا

تداوم کاهش بهای جهانی نفت و طلا
پنج‌شنبه 7 ارديبهشت 1396 - 08:44

بهای طلای سیاه به دلیل نگرانی‌ها در خصوص نفت مازاد موجود در بازار کاهش یافت.

العالم
به نقل از رویترز؛ صبح روز پنجشنبه بهای جهانی طلای سیاه به دلیل نگرانی در خصوص نفت مازاد موجود در بازار کاهش یافت. البته به باور معامله‌گران، احتمال تداوم کاهش بهای جهانی نفت اندک است.
صبح امروز بهای هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت (پایه آمریکا) با 28 سنت کاهش (معادل 0.56 درصد) به 49 دلار و 34 سنت رسید. بهای نفت پایه آمریکا از ماه آوریل و اوج‌گیری آن، حدود 8.5 درصد کاهش یافته است. همچنین هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال (شاخص بین‌المللی) با 24 سنت کاهش (معادل 0.46 درصد)، 51 دلار و 58 سنت معامله شد. برنت نیز از ماه آوریل حدود 9 درصد از ارزش خود را از دست داده است.
به گفته معامله‌گران، این باور بر بازار حاکم است که علی‌رغم تلاش‌های اوپک و کشورهای غیرعضو – مانند روسیه – معضل نفت مازاد همچنان پابرجاست.
این در حالی است که بهای جهانی طلا نیز صبح روز پنجشنبه و پس از بدبینی تحلیلگران در خصوص اصلاحات مالیاتی دونالد ترامپ – رئیس‌جمهور آمریکا – اندکی کاهش یافت. بازارها همچنین در انتظار مشخص شدن سرنوشت نشست‌های بانک‌های مرکزی در اروپا و ژاپن هستند. هم‌اکنون هر انس طلا با 0.1 درصد کاهش در قیاس با ساعات پایانی روز چهارشنبه، 1266 دلار و 80 سنت معامله می‌شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها