بانک جهانی: بحران انسانی در غزه بر اثر قطع برق

بانک جهانی: بحران انسانی در غزه بر اثر قطع برق
پنج‌شنبه 7 ارديبهشت 1396 - 10:45

بانک جهانی در خصوص بروز یک بحران انسانی در غزه هشدار داد.

العالم - فلسطین
به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ بانک جهانی روز پنجشنبه اعلام کرد کمبود مداوم سوخت و نبود زیرساخت‌های کافی، فلسطینی‌ها را در نوار غزه با یک بحران انسانی روبرو کرده است.
این گزارش که در آستانه نشست هفته آینده جمع‌آوری کمک برای فلسطینیان منتشر شده است می‌افزاید کمک‌های خارجی به تنهایی نمی‌تواند به اقتصاد درگیر رکود فلسطین کمک کند.
تنها نیروگاه برق غزه معمولاً با کمبود سوخت برای ژنراتورهایش مواجه است و روزانه تنها در دوره‌های زمانی 4 ساعته به تولید برق می‌پردازد. این بدان معناست که در ساعات اوج مصرف در فصول تابستان و زمستان، اهالی غزه تنها روزانه 4 ساعت برق دارند.
در این گزارش آمده است: "به تازگی این وضع به گونه‌ای عادی شده است که اهالی غزه در بیشتر ساعات روز به برق دسترسی ندارند. این وضع برای 2 میلیون ساکن غزه یک بحران انسانی ایجاد کرده است."
این کمبود برق بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها، فرایند انتقال آب و سایر خدمات اساسی را تحت تأثیر قرار می‌دهد و برای خانواده‌ها نیز مشکل ایجاد می‌کند.
مشکلات غزه به دلیل محاصره 10 ساله اسرائیل نیز تشدید شده است. بر اساس این گزارش، کاسته شدن از محدودیت‌های تجاری اسرائیل و دسترسی به غزه برای رشد بخش خصوصی و ایجاد شغل از اهمیت بسیاری برخوردارند.
قرار است این گزارش در نشست 4 ماه مه کمیته جمع‌آوری کمک برای فلسطینی‌ها در بروکسل مطرح شود . یک روز پیش از آن نیز قرار است دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید از محمود عباس میزبانی کند.

پربیننده ترین خبرها