کلیدی که کپی نمی‌‌شود!

کلیدی که کپی نمی‌‌شود!
پنج‌شنبه 7 ارديبهشت 1396 - 13:40

پژوهشگران کلیدی ساخته اند که بخاطر کپی نشدنش، عنوان عجیب ترین کلید جهان را به خود اختصاص داده است.

العالم - گوناگون


اما این کلید عجیب و غریب چگونه ساخته می شود . کلید غیر قابل کپی توسط دستگاه های پرینتر سه بعدی از جنس های مختلفی ساخته می شود با توجه به اینکه ساختار این کلید ها بگونه ای است که ریخته کاری می شود به همین دلیل دندانه ها و قسمت های مهم کلید در لبه های داخلی این کلید است از این رو گرفتن کپی از این کلید ها کاری بسیار سخت است مگر اینکه نقشه این کلید برای استفاده در پرینتر های سه بعدی را داشته باشید .
اما چرا این نوع کلید ها در ارجحیت قرار خواهند گرفت ؟ کلید های سه بعدی به دلیل اینکه کپی شدنشان بسیار سخت است امنیت کلید ها را بالاتر می برند این در حالی است که کلید های سنتی براحتی توسط کلید ساز ها کپی می شد . اما این کلید ها با توجه به اینکه از تکنولوژی سه بعدی استفاده شده است قابلیت کپی شدن ندارند .
کلید های سه بعدی ساخته شده که در تصویر خبر مشاهده می نمایید از تیتانیوم ساخته شده است . ساخت کلید از تیتانیوم یک ابزار مستحکم را در اختیار کاربر قرار می دهد . دندانه های هر کلید هم در لبه های داخلی کلید قرار گرفته است که می تواند ساخت دوباره کلید را برای افراد دیگر غیر ممکن سازد . در این حال امنیتی فوق العاده در اختیار کاربر خواهد بود ، تنها موردی که در ساخت این کلید مد نظر قرار نگرفته این است که کپی برداری این کلید ها کاری بس دشوار برای کاربران خواهد بود که بحث خدمات پس از فروش این کلید را شامل خواهد شد .

منبع : zoomtech
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها